عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه احیای وزارت بازرگانی که منجر به بزرگ کردن دولت می شود به صلاح نیست، گفت:امیدی به سامان بخشی به مشکلات مطرح شده در بخش تولید، بازرگانی و تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی وجود ندارد.

همایون یوسفی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره طرح تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و احیای وزارت بازرگانی گفت: بزرگ کردن دولت به صلاح نیست. به ویژه آنکه سیاست کشور طبق برنامه ششم توسعه، کوچک کردن دولت است. تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت برخلاف سیاست‌ها و اسناد بالادستی است.

وی ادامه داد: تفکیک وزارت صنعت و به دنبال آن تشکیل وزارت بازرگانی با افزایش هزینه‌های دولت و اتلاف وقت همراه است. در شرایط حساس فعلی، طرح چنین مسائلی منجر به نابسامانی‌های فراوان اقتصادی خواهد شد.

*به جای تشکیل وزارت بازرگانی ماموریت‌های وزارت صنعت اصلاح شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه ساختار فعلی وزارت صنعت نیازمند اصلاح است، گفت: با اصلاح ساختار وزارت صنعت، واگذاری اختیارات به بخش‌های غیر دولتی، کاهش تصدی‌گری، تهیه و تدوین آئین‌نامه‌های ادغام به راحتی می‌توان بسیاری از مشکلات وزارت صنعت را حل کرد.

وی افزود: دولت بجای تفکیک باید ماموریت‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت را اصلاح کند و ببیند این وزارتخانه چه اشکالاتی داشته است.

یوسفی در پایان تصریح کرد: امیدی به سامان بخشی به مشکلات مطرح شده در بخش تولید، بازرگانی و تنظیم بازار با تشکیل وزارت بازرگانی وجود ندارد. امیدواریم نمایندگان مجلس تصمیمی درستی در این خصوص بگیرند. در غیر این صورت کشور با مشکلاتی مواجه خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *