عضو کمیسیون عمران مجلس از تعلل ۷ ماهه دولت در تدوین آیین‌نامه اخذ مالیات از خانه‌های لوکس انتقاد کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجتبی یوسفی با انتقاد از تعلل ۷ ماهه دولت در تدوین آیین نامه اخذ مالیات از خانه های لوکس، اظهار کرد: نمایندگان مجلس در لایحه بودجه سال ۹۹، دولت و سازمان امور مالیاتی را مکلف به اخذ مالیات از خانه های لوکس بالای ۱۰ میلیارد تومان به تناسب قیمت ملک کرده، حال با افزایش ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصدی قیمت مسکن در چند ماه اخیر، بسیاری از مساکن مشمول این قانون خواهند شد.

وی افزود: یکی از راه کارهای موجود برای مقابله با سفته بازی و نگاه سرمایه ای در بازار مسکن، اخذ مالیات است که در این رابطه، در چند ماه اخیر اقداماتی مانند طرح مالیات بر خانه های لوکس و طرح مالیات بر خانه های خالی تدوین و تصویب شد.

وی گفت: اخذ مالیات از خانه های لوکس و خانه های خالی یک ضرورت است، این رویکرد در تمام کشورها مورد توجه قرار گرفت و دولت ها برای مقابله با دلال بازی و سوداگری، چنین قوانینی را اجرایی کرده اند.

یوسفی ادامه داد: دولت می تواند با درآمدهای حاصل از اخذ مالیات از خانه های لوکس در راستای سرمایه گذاری در حوزه تولید انبوه مسکن اقدام کند، البته به نظر من بازار مسکن به یک سیاست و استراتژی بلند مدت نیاز دارد تا با تغییر دولت‌ها، بازار دچار مشکل یا کمبود نشود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: دولت باید هر چه سریع تر آیین نامه اخذ مالیات از خانه های لوکس را تدوین و اجرایی کند، چراکه در قانون بودجه سالیانه و طرح جهش تولید و تأمین مسکن بر ضرورت اجرای این مسئله تأکید شده است، حال در صورت عدم اجرای قانون، مجلس از ابزارهای نظارتی همچون تحقیق و تفحص، سئوال و استیضاح از وزرای مربوطه و ورود دیوان محاسبات استفاده خواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *