یک کارشناس بیمه اتومبیل عنوان کرد: دارندگان خودرو باید وسیله نقلیه خود را به قیمت و ارزش روز بیمه کنند تا به قیمت روز هم خسارت دریافت کنند.
تصادف

اقتصاد۲۴ – محمد غلامیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد۲۴ با اشاره به افزایش قیمت خودروهای نامتعارف و چگونگی جبران ضرر و زیان وارد شده به آنها در اثر تصادفات، اظهار کرد: توصیه من به دارندگان خودروهای لوکس این است که با توجه به گران شدن قیمت خودرو، وسیله نقلیه خود را حتما بیمه بدنه کنند چون به عبارتی قیمت آنها به صورت نامتعارفی بالا رفته است.

غلامی تاکید کرد: حداکثر خسارتی که مالک خودروی گران‌قیمت در تصادف می‌تواند از مقصر حادثه بابت خسارت وارده مطالبه کند ۱۸۰ میلیون تومان (نصف دیه ماه حرام) است. به طور مثال اگر پورشه‌ای خسارت ۵۰۰ میلیون تومانی دیده باشد سقف پرداخت خسارت به زیاندیده ۱۸۰ میلیون تومان است اما اگر آن خودرو دارای بیمه بدنه باشد بقیه پول خسارت را می تواند از محل بیمه بدنه خود دریافت کند.

این کارشناس بیمه اتومبیل اظهار کرد: چنانچه مقصر حادثه مبلغ پایه مالی بیمه شخص خود که برای امسال ۹ میلیون تومان تعیین شده است را افزایش دهند و به خودرویی که به طور مثال خسارت ۳۰ میلیون تومانی به خودروی لوکس وارد کند مبلغ پرداخت خسارت طبق ماده ۸ قانون جدید بیمه شخص ثالث همان ۹ میلیون تومان است اما زمانی که زیاندیده خودروی خود را بیمه بدنه کرده باشد، بخش دیگر خسارت او از محل بیمه بدنه جبران می‌شود و دیگر حق مراجعه به مقصر حادثه را هم ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا صنعت بیمه متناسب با افزایش نرخ خودرو، تدبیر لازم را در حوزه بیمه شخص ثالث اندیشه نکرده است؟ اظهار کرد: صنعت بیمه بیشتر در بحث بیمه بدنه دچار مشکل است نه ثالث.

غلامی در پایان خاطرنشان کرد: دارندگان خودرو باید وسیله نقلیه خود را به قیمت و ارزش روز بیمه کنند تا بتوانند به طور کامل هزینه‌های مربوط به خسارت را دریافت کنند. بیمه مرکزی هم در این راستا تلاش کرده است تا دارندگان خودرو ملزم به افزایش سرمایه خودرو خود شوند که در زمان خسارت بر اساس قیمت روز به آنها خسارت پرداخت شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *