مالکان ۴ محموله سوخت تولیدی ایران که ماه گذشته توسط مقامات آمریکا توقیف شدند، نسبت به این توقیف اعتراض کرده و خواستار حق خود در کنترل این محموله ها شده اند.

 

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مالکان ۴ محموله سوخت تولیدی ایران که ماه گذشته توسط مقامات آمریکا توقیف شد، نسبت به این توقیف اعتراض کرده و خواستار حق خود در کنترل این محموله ها شده اند.

ایران تاکید کرده است هیچ مالکیتی نسبت به محموله های توقیف شده نداشته و پول آن را دریافت کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا ماه گذشته اعلام کرد ۱.۱۱۶ میلیون بشکه سوخت را که به مقصد ونزوئلا میرفته توقیف کرده است. صنایع نفت ونزوئلا و ایران که هر دو عضو اوپک هستند تحت تحریم های شدید آمریکا قرار دارد.

ایران اوایل سال جاری میلادی با ارسال محموله‌های حاوی بنزین به ونزوئلا تحریم های آمریکا را به چالش کشید.

در دادگاه منطقه ای کلمبیا در روز سه شنبه، شرکت مبین اینترنشنال در امارات متحده عربی اعلام کرد مالک محموله نفتکش های بلا و برینگ است. شرکت عمان فیول در انگلیس هم ادعا کرد محموله های سوار بر نفتکش‌های پاندی و لونا متعلق به آن است. شرکت سوهار فیول عمان هم ادعای مالکیت بر بخشی از محموله نفتکش لونا را دارد.

این  شرکت‌ها اعلام کردند محموله‌های این نفتکشها را به شرکت «سیتی انرژی اف زد سی» که مقر آن در امارات متحده عربی است، فروخته بودند ولی پرداخت پول این محموله ها منوط به تحویل آنها بود که این توقیف، آن را مختل کرد.

این شرکت‌ها خطاب به دادگاه نوشتند:« شرکت های مدعی مبین، عمان فیول و سوهار فیول در این قراردادها سهم مالی دارند و حق دارند این محموله ها را تحت مالکیت و کنترل خود درآورند».

این شرکت ها همچنین این ادعا را که این محموله های سوخت به سمت ونزوئلا می رفته، رد کرده اند.

« این محموله‌های نفتی هنگام توقیف عازم ترینیداد بوده‌اند تا به مشتریانی در پرو و کلمبیا فروخته شوند».

ونزوئلا یک مرز دریایی مشترک با ترینیداد و توباگو و یک مرز زمینی هم با کلمبیا دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *