زنگنه: فقط برای منافع ملت ایران تعظیم می کنیم

تهران- ایرنا- وزیر نفت با تکذیب ادعاهای مربوط به مخالفت با امضای قرارداد با شرکت های روسی و چینی، گفت: «فقط در مقابل منافع ملت ایران تعظیم می کنم، حاضر نیستم برای اینکه فردی خوشش بیاید از عزت ملت ایران کوتاه بیایم، دنبال این نیستیم که کشورهای دیگر از ما خوششان بیاید.»

[زنگنه: فقط برای منافع ملت ایران تعظیم می کنیم]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «بیژن زنگنه» امروز (سه شنبه) در نشست خبری با تشریح دستاوردهای صنعت نفت، درباره نامه ۷۲ نماینده مجلس و ادعاهای مطرح شده درباره تمایل نداشتن وزیر نفت برای همکاری با شرکت های روسی و چینی، گفت: برخی ادعاها فقط مطرح شده و سندی برای آن ارایه نمی شود. «آنها می گویند ما تمایل نداریم با روسیه و چین کار کنیم اما سند و دلیلشان چیست؟»
وی ادامه داد: ما برای میدان های آزادگان و یادآوران با چینی ها مذاکرات خارج از مناقصه داشته ایم اما آنها براساس ملاحظاتشان تمایل به همکاری ندارند.
وزیر نفت گفت: «می خواهیم قرارداد امضا کنیم اما چینی ها و … به عنوان پدر عروس نیز باید موافقت کنند.»
زنگنه با بیان اینکه «کدام قرارداد را آنها خواسته اند امضا کنند اما ما امضا نکرده ایم؟» اظهار داشت: فقط در مقابل منافع ملت ایران تعظیم می کنم.

** معاملات نفت شفاف است
وزیر نفت گفت: برخی می گویند ما اتاق تاریک معاملات نفت داریم؛ بله ما برای دشمنان اتاق تاریک داریم اما برای نظام و داخل کشور همه فعالیت ها شفاف است. «روزی که این شرایط سخت بر طرف شود همه شرایط و فعالیت ها را خواهیم گفت.»
وی ادامه داد: شبانه روز در حال فعالیت برای مقابله با تحریم و دور زدن آن هستیم اما نمی توان آنها را اعلام کرد زیرا آمریکا، رژیم صهیونیستی و اشرار منطقه نیز آنها را خواهند شنید.
زنگنه افزود: همان طور که آمریکا نتوانست صادرات نفت ما را به صفر برساند با اقدامات انجام شده توسط ما در آینده نیز نخواهد توانست این کار را انجام دهند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون چند صد نفر در وزارت خزانه داری و اداره اوفک آمریکا بطور لحظه ای در حال رصد فعالیت های نفتی ایران و کارشکنی هستند.

** طرح ادعاهای بدون سند توسط نمایندگان
وزیر نفت درباره ادعای مطرح شده در نامه ۷۲ نماینده مجلس به سران سه قوه مبنی بر درخواست روسیه برای ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به اروپا نیز گفت: این موضوع را برای نخستین بار است که می شنوم؛ مذاکرات زیادی با روس ها داشته ایم اما هیچگاه چنین پیشنهادی را نداده اند.
وی افزود: «بحث صادرات گاز به اروپا، موضوع مهمی است که باید خدمت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری ارایه شود که هیچ وقت مطرح نشده است.»
زنگنه گفت: «عجیب است که این پیشنهاد مهم را روس ها به مقام های ایران نداده اند اما رفته اند در گوشی به یکی از کارشناسان گفته اند و وی نیز به این نمایندگان منتقل کرده است.»
«چرا چنین دروغ های شاخدار و بزرگی را عده ای رفته و به نمایندگان گفته اند.»

 

منبع : خبرگزاری ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *