مراسم آیین افتتاح کارخانه تولید خمیر کاغذ تُسکا

   این کارخانه با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد تومانی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی علی ربیعی، استاندار گلستان سید مناف هاشمی و نماینده مجلس شورای اسلامی شهرستان علی آباد کتول اسد الله قره خانی و جمعی از مدیران به بهره‌برداری رسید که ۶۰ فرصت شغلی مستقیم و ۵۰۰ اشتتغال غیرمستقیم را به همراه دارد.

   عملیات ساخت این واحد تولیدی در آبان ۹۵ و با ظرفیت تولید اولیه روزانه ۶۰ تن خمیر کاغذ آغاز شد. ماده اولیه تولید کاغذ در این واحد از پسماند محصولات کشاورزی تامین می شود و این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به بهره‌برداری رسیده است.

   تامین بخشی از نیاز کشور به ماده اولیه تولید کاغذ (خمیر کاغذ)، تبدیل پسماند محصولات کشاورزی به کاغذ، تاثیر در جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش محصولات کشاورزی، ممانعت از تخریب اکوسیستم منطقه و آلودگی هوا و قطع بی رویه درختان را از جمله مزایای بهره‌برداری از کارخانه تولید خمیر کاغذ در استان گلستان است.

   علی ربیعی گفت: هم اکنون از کاه و ضایعات کشاورزی ماده اولیه تولید کاغذ تولید کرده ایم در حالی که تاکنون آن را وارد می کردیم، از تحریم ها به عنوان فرصت بزرگ برای ایران نام برد و تاکید کرد: ما از کاه تحریم های ترامپ کوهی از مقاومت می سازیم.

   وی خطاب به ترامپ گفت: ایران با سایر کشورهایی که می شناسید متفاوت است و بهتر است از بوش و کارتل و … مشورت بگیرید چرا که ایمان داریم ایرانی ها از تحریم ها سرافراز بیرون می آیند و در مقابل تمام تحریم ها می ایستیم.

   رئیس هیت مدیره دهکده اقتصادی غلامرضا پایین محلی بیان نمود: تمام عملیات طراحی و ساخت ماشین آلات این کارخانه در ایران انجام شده است و با دانش مهندسان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، تدبیر دولت، امید مردم و با حمایت از کالای ایرانی به خودکفایی می رسیم.