رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آمادگی داریم تا در راستای اجرای مصوبه هیئت مقررات زدایی با سازمان گردشگری همکاری کنیم اما صدور مجوز بند الف را به سازمان گردشگری واگذار نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هیئت مقررات زدایی وزارت امور اقتصادی و دارایی با هدف کاهش مجوزهای کسب و کار و تسهیل راه اندازی کسب و کار جدید، در ۸ آبان ماه سال گذشته طی مصوبه ای اعلام کرد صدور مجوزهای بند الف، ب و ج دفاتر خدمات گردشگری که به ترتیب از سوی سازمان های «هواپیمایی کشوری»، «میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» و «حج و زیارت» ارائه می شد، همگی باید به میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار شود.

با این حال تا کنون سازمان هواپیمایی کشوری در این خصوص اعلام موضع نکرده بود. این در حالی است که سازمان حج و زیارت بارها با ارسال نامه به هیئت دولت نسبت به این مصوبه اعتراض و اعلام کرد حاضر به واگذاری صدور مجوزها به سازمان گردشگری نیست.

در همین ارتباط علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشور نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر درباره مصوبه سال گذشته هیات مقررات زدایی وزارت اقتصاد مبنی بر واگذاری صدور مجوز آژانس های بند الف از سازمان هواپیمایی کشوری به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اظهار داشت: ما در سازمان هواپیمایی آمادگی داریم تا با سازمان گردشگری هماهنگ شده و کار صدور مجوز را با همکاری آنها انجام دهیم.

وی افزود: سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تاکنون بارها در این خصوص جلساتی برگزار کردند اما زمان اجرای این کار به صورت مشترک هنوز مشخص نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این اقدام باید به شکلی انجام شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: قرار نیست فرایند صدور مجوز به سازمان گردشگری واگذار شود بلکه سازمان هواپیمایی آن را در اختیار خواهد داشت و اجرای آن با هماهنگی سازمان گردشگری خواهد بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *