تعداد جواز تأسیس صنعتی صادر شده طی ۹ ماهه امسال با رشد ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به حدود ۲۰ هزار مورد رسید. در عین حال، سرمایه مجوزهای صادره صنعتی ۷ درصد افت داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، طی ۹ ماهه امسال ۱۹ هزار و ۸۱۲ فقره جواز تاسیس صنعتی توسط وزارت صنعت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد رشد داشته است. همچنین در این مدت ۴ هزار و ۵۶۷ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی صادر شده که این رقم نسبت به ۹ ماهه سال گذشته رشد ۴.۷ درصدی را تجربه کرده است.

در مورد مجوزهای صادر شده در بخش معدن نیز باید به صدور ۵۰۴ فقره پروانه اکتشاف طی ۹ ماهه امسال در کشور اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد کاهش داشته است.

در این مدت ۲۸۹ فقره گواهی کشف معدن صادر شده که نسبت به ۹ ماهه اول سال گذشته ۲.۵ درصد رشد داشته است. طی ۹ ماهه امسال ۳۳۳ فقره پروانه بهره‌برداری معدن در کشور صادر شده که نسبت به ۹ ماهه سال قبل با رشد ۰.۳ درصدی همراه بوده است.

از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۲۵۳ فقره جواز خدمات فنی و مهندسی توسط وزارت صنعت صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸.۸ درصد رشد داشته است.

در این مدت جواز خدمات فنی و مهندسی نیز با رشد ۱۸.۸ درصدی به ۲۵۳ مورد رسیده و در عین حال، صدور پروانه فنی و مهندسی نیز ۳.۲ درصد افزایش داشته است.

در مقابل، صدور پروانه پژوهش مرکز پژوهش‌های صنعتی و معدنی با افت ۵۰ درصدی همراه شده و طی ۹ ماهه امسال فقط ۵ فقره پروانه در این بخش صادر شده است.

صدور گواهی تحقیق و توسعه نیز طی ۹ ماهه امسال فقط ۶۸ مورد بوده که نسبت به ۹ ماهه سال قبل ۶۷ درصد افت داشته است.

در این مدت سرمایه مجوزهای صادره صنعتی با افت ۷ درصدی به ۲۲۱ هزار و ۵۳۹ میلیارد تومان رسیده است. همچنین سرمایه پروانه بهره‌برداری صادر شده در ۹ ماهه امسال با افت ۱۱.۵ درصدی همراه شده است. در عین حال سرمایه گواهی کشف معادن در این مدت ۵۳.۸ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *