هیچ‌کس چون ما نگیرد ماتم این ماه را

با محرم شیعیان را اتصال دیگری است

 

السلام علیک یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعاً سلام‌الله ابدا مابقیت و بقی اللیل والنهار ولا جعله الله آخرالعهد منی لزیارتکم  السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی أصحاب الحسین

محرم، ماه ایثار و ازجان‌گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است. محرم ماه قیام و پیام است که دل‌های شیدای نیکان و مشتاقان را به‌سوی مراد و محبوبشان معطوف می‌سازد، ایام حماسه و عاطفه با فرارسیدن این ماه آغاز می‌گردد تا شیفتگان معرفت و عاشقان ایثار را با کاروان کربلا همراه و هم‌نوا سازد، تا شور و شعور عاشورایی، دیگربار احیاء گردد و ارادت علاقه‌مندان به سرور و سالار صاحب دلان فزونی یابد و روح انسان‏ها از زندان نفس رهانیده شود.

 محرم می‌آید تا آوای فداکاری و مقاومت در برابر بیداد را در جهان هستی طنین افکند و طلسم استکبار و استبداد را در هم شکند و به افسون ناامیدی در برابر زورگویان و قدرتطلبان به‌ظاهر غالب، خاتمه دهد. وسوسه خنّاسان و خدعه اغواگران را خنثی نماید و شعار «هیهات منّا الذّله» را عملی سازد و پرچم پرافتخار نهضت حسینی را در فرازین نقطه جهان به اهتزاز درمی‌آورد.

کربلا صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت‌طلبی است. کربلا محراب عبادت دل‌باختگان است. کربلا سکویی است که کربلاییان و عاشوراییان را از خاک تا افلاک و از زمین تا عرش برین پرواز می‌دهد. کربلا مدرسه‌ای است که درس چگونه ماندن و چگونه رفتن را به ما می‌آموزد و پایداری و پاسداری را یاد می‌دهد.

حماسه کربلا حقیقتی را در کهکشان عشق و خون به تصویر کشید تا دیگرکسی برای چشم پوشیدن از آفتاب حقیقت، بهانه‌ای نیابد. کربلا صحنه وقوع حماسه جاویدی است که وجدان انسان‌های آگاه، صلابت آسمانی‌اش را ستایش می‌کند و در برابر قداست و عظمت آن سر تعظیم فرود می‌آورد. نام آنانی که در معراج کربلا تن به خاک سپردند و به افلاک پر کشیدند، بعد از گذر قرن‌ها هم چنان بر تارک تاریخ می‌درخشد.

حال و هوای این ایام عاشقان اباعبدالله (ع) را بی‌تاب کرده و در لبیک به ندای « هل من ناصر ینصرنی » به سوگ و ماتم می‌نشینند ، بغض‌ها گلوی محبین حضرتش را می‌فشارند و قلوبشان تنگ و نالان شده و این نوا شنیده می‌شود:

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

بدین‌وسیله فرارسیدن ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و علمدار رشیدش حضرت ابوالفضل العباس (ع) و یاران باوفایش را به حضرت ولی‌عصر (عج) و شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می‌نمایم .