تهران – ایرنا – سومین مرحله یارانه کمک معیشت خانوارها از محل منابع مالی افزایش قیمت بنزین (بسته حمایتی) امشب (دوم آذرماه) به صورت نقدی برای ۲۰ میلیون خانوار واریز می‌شود.

بامداد ۲۴ آبان ماه قیمت بنزین سهمیه‌ای ۱۵۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد هم به سه هزار تومان رسید.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت در همان روزهای نخست افزایش قیمت بنزین تاکید کرد که درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین (۲۹ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان) در سه مرحله، دوشنبه ۲۷ آبان، مرحله دوم، پنجشنبه ۳۰ آبان و مرحله سوم شنبه دوم آذر پرداخت می‌شود.

بر این اساس تاکنون دو مرحله از واریزی سبد کم معیشت به ۴۰ میلیون نفر واریز شده است و مرحله سوم امشب به حساب ۲۰ میلیون خانوار باقی‌مانده واریز می‌شود؛ یارانه نقدی کمک معیشت خانوارها به ۷۰ درصد جمعیت کشور تعلق می‌گیرد.

سازمان برنامه و بودجه کشور پیش از این اعلام کرده بود که سهم خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان و خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزارتومان است و برای خانوارهای پنج نفره و بیشتر نیز ۲۰۵ هزار تومان یارانه پیش‌بینی شده است.

به گفته سخنگوی دولت کارگران، بازنشستگان، معلمان، نیروهای تامین اجتماعی، عشایر و افراد وابسته به صندوق‌ها و حقوق‌بگیران ثابت مشمول دریافت یارانه نقدی هستند.

سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی معیشتی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: افرادی که پیش از این به دلیل برخوردار بودن و وسع مالی کافی و حضور در سه دهک بالای جامعه، یارانه آنها قطع شده در طرح حمایت معیشتی قرار نمی‌گیرند.

«حسین میرزایی» افزود: جاماندگان یارانه، نگران دریافت حمایت معیشتی نباشند و افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند، می‌توانند از اواسط هفته آینده، کدملی خود را از طریق تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کنند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی‌های انجام شده، در صورتی که فرد، مشمول تشخیص داده شود، وجه مورد نظر از ابتدای اجرای این طرح به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد و حق افراد محفوظ می‌ماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *