عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در جریان بررسی لوایح جامع مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی نه تنها هیچ معافیتی حذف نشد، بلکه دو سه مورد معافیت جدید هم اضافه شد.

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره لزوم کاهش میزان معافیت‌های مالیاتی در کشور، اظهار داشت: میزان معافیت‌های مالیاتی در کشور بسیار زیاد است؛ با توجه به کمبود منابع مالی، میزان معافیت‌ها را باید کاهش داد چراکه در صورت تحقق این هدف، منابع مالی جدیدی برای اداره کشور خواهیم داشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: افزایش درآمدهای مالیاتی علاوه بر جبران کسری بودجه، شفافیت اطلاعاتی در حوزه‌های مختلف را به دنبال دارد.

کریمی با بیان اینکه علی‌رغم تلاش‌های فراوان نتوانستیم میزان معافیت‌های مالیاتی را کاهش دهیم، گفت: در لایحه جامع مالیاتی و لایحه مالیات بر ارزش افزوده تلاش زیادی کردیم تا میزان معافیت‌ها را کاهش دهیم، ولی متأسفانه در جریان بررسی لوایح مذکور در کمیسیون اقتصادی نه تنها هیچ معافیتی حذف نشد، بلکه دو سه مورد معافیت جدید هم اضافه شد.

وی افزود: به اعتقاد بنده آن دسته از معافیت‌ها که دارای اولویت نیستند باید حذف می‌شدند که متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های فراوان نتوانستیم اعضای دیگر را به این کار مجاب کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، گفت: باتوجه به قالب شدن رویکرد واردات محور بر مناطق آزاد کشور معافیت این مناطق از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *