گروه استان‌ها- در جلسه امروز شورای شهر رشت به اوضاع بد این شهر از حیث شیوع کرونا و مشکلات اقتصادی ناشی از آن برای اصناف اشاره شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، احمد رمضانپور عصر امروز در صد و شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به معارفه پنجاه و ششمین شهردار رشت اظهار داشت: سال ۱۲۸۶ تشکیلات شهرداری در رشت آغاز به کار کرد و میرزا خلیل رفیع نخستین شهردار آن بود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه با رأی قاطع اعضا، سیدمحمد احمدی به‌عنوان شهردار رشت انتخاب شد تصریح کرد: برای نخستین بار ظرف ۵ روز پرونده انتخاب شهردار رشت تکمیل و به وزارت کشور فرستاده شد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب زودهنگام شهردار رشت در تاریخ ادوار شورای این شهر بی‌سابقه است گفت: امیدوارم که انتخاب ایشان خوب بوده باشد و بتواند به شهر و مردم خدمت کند البته هدف ما از همان ابتدا این بود که یک شهردار انتخاب کنیم اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.

رمضانپور با ابراز امیدواری از اینکه احمدی با توجه به سوابق اجرایی و کاری خود بتواتد رشت را به خوبی مدیریت کند بیان کرد: احمدی زمانی فرماندار بود و مسائل شهری را می‌داند و امیدوارم با راهنمایی و بهره‌گیری از تجربه اعضای شورا بتواند در کار خود موفق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر اینکه معضل پسماند، پروژه‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) و سایر طرح‌های عمرانی توسط شورا و نهادهای مربوطه در این سال‌ها یگیری شد افزود: امیدوارم شهردار مسائلی مانند ممیزی املاک و دفترچه‌ها را بر اساس ارزش واقعی تنظیم کند.

وی با بیان اینکه برای خنثی کردن توطئه دشمنان، هفته وحدت در اوایل انقلاب نامگذاری شد خاطرنشان کرد: امیدواریم در سایه همدلی تمام مشکلات رفع شود.

رمضانپور با اشاره به اینکه تمام ارزش‌های اخلاقی و کرامت انسانی در قرآن کریم بیان شده است و دشمنان از همین مسئله رنجیده خاطر هستند و تلاش کردند بین مسلمانان انشقاق ایجاد کنند گفت: ایجاد گروه‌های تروریستی نتیجه اختلاف افکنی دشمنان است و برخی افراد کوته‌بین اسلام را با این افراد یکی می‌دانند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به در پیش بودن ۱۳ آبان اشاره کرد و با بیان اینکه در این روز دانش آموزان معترض به رژیم پهلوی توسط سربازان شاه مورد حمله قرار گرفتند عنوان کرد: در این روز بسیاری از آینده‌سازان کشور را از دست دادیم.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه ضمن تبریک به احمدی به‌دلیل رسمی شدن حکم شهردار شدن و تقدیر از اقدامات سرپرست این سازمان افزود: عطایی در این مدت مانند یک شهردار کار کرد و بسیاری از پروژه‌ها را راه‌اندازی کرد.

اسماعیل حاجی‌پور با بیان اینکه وضعیت شهر از نظر شیوع کرونا بسیار بد است تصریح کرد: کادر بهداشت و درمان خسته شدند و توان کار کردن ندارند و حداقل کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که از ماسک استفاده کنیم.

وی افزود: روزهای جمعه در خیابان مطهری رشت از ساعت ۶ تا ۲۴ بیش از ۲ هزار آدم که حتی ۵ درصد آنها ماسک نمی‌زنند به خرید و فروش اجناس مشغول هستند و حتی سرنگ نیز در آنجا فروخته می‌شود و مشخص نیست چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند.

عضو شورای شهر رشت از فرمانده نیروی انتظامی و سد معبر و خدمات شهری خواست که از صبح در این خیابان مستقر شوند و بیان کرد: اصل شیوع کرونا خیابان مطهری رشت است و حتی از بیمارستان‌ها هم خطرناکتر است و طبق آمار دریافتی، تعداد کشته‌های کرونایی امروز بسیار بالا بود.

حاجی‌پور از استاندار گیلان خواست که اجازه ورود مردم و مسافران به استان را ندهد و عنوان کرد: شهرداری باید دورکاری را مجدداً آغاز کند زیرا اوضاع بسیار خراب است و با وجود صدور دستورالعمل‌ها باز هم در ادارات افراد و مراجعین بدون ماسک حضور می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه هر روز تعدادی از مردم به‌دلیل کرونا فوت می‌کنند و این موضوع به جوانان رسیده است تصریح کرد: نمی‌دانم چرا عده‌ای از مردم انقدر بیخیال هستند و به راحتی در خیابان‌ها و مراکز خرید تجمع می‌کنند؛ تنها دستگاهی که از کرونا بسیار ضرر کرده شهرداری رشت بوده است.

حاجی‌پور با بیان اینکه هزینه‌های آرامستان رشت تامین نمی‌شود و از استاندار گیلان درخواست داریم بخشی از اعتبار را به جهت جبران زیان‌ها به شهرداری پرداخت کند اظهار داشت: متاسفانه تاکنون کسی به این اعتراضات اعتنایی نکرده است.

عضو شورای شهر رشت با تاکید بر ضرورت ورود مجدد جوانان جهادی و گروه‌های مردم نهاد برای کنترل کرونا گفت: شرایط بسیار بد است و اوضاع ما به مراتب از اسفند خطرناک‌تر شده و باید کسانی که ماسک نمی‌زنند را جریمه کنیم و فکری اساسی برای این معضل بیندیشیم.

حاجی‌پور با بیان اینکه تا هفته‌های آینده کرونای اقتصادی شدیدتر می‌شود خاطرنشان کرد: به‌زودی چک مغازه‌داران برگشت می‌خورد و فاجعه بالایی در پیش داریم مگر آنکه تدابیری برای این موضوع اندیشیده شود.

وی با اشاره به تعطیلی بخش‌های ورزشی در شهرداری رشت در زمان مدیریت حاج‌محمدی گفت: طرح راه‌اندازی تیم‌های ورزشی برای نوجوانان و جوانان و بانوان را ارائه کردیم و اعتبار لازم برای آن را نیز داریم و با این کار تفریح سالم برای جوانان ایجاد می‌شود.

فاطمه شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه گفت: کفن و دفن مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در گذشته رایگان بود اما مدتی است که این افراد پس از مراجعه به سازمان‌های مربوطه مشمول رایگان شدن هزینه‌ها نمی‌شوند و مشکلاتی برای این خانواده‌ها ایجاد شده و از شورا و شهردار رشت درخواست دارم این موضوع مهم را بررسی کنند‌.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *