مشهد- ایرنا- دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: تعداد تراکنشهای متقاضیان دستگاههای کارتخوان (pos) طی هر ماه باید قابل قبول باشد در غیر این صورت کارتخوانهایی که حداقلی از تراکنش ماهانه را نداشته باشند جمع آوری می شود.

حسن مونسان روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به طور مثال استفاده از دستگاههای کارتخوان بانک ملی باید شامل ماهانه ۲۵ تراکنش و در مجموع به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال باشد و یا ۴۰ تراکنش بدون محاسبه گردش حساب را طی این مدت در برگیرد.
رئیس کل بانک ملی استان خراسان رضوی با اعلام اینکه تعداد کمی از کارتخوان ها مشمول جمع آوری می شوند، اظهار داشت: سال گذشته کمتر از ۵۰۰ دستگاه کارتخوان متعلق به شبکه بانک ملی در استان خراسان رضوی به علت دارا نبودن این شرایط جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: دستگاههای کارتخوان از خارج کشور وارد می شوند و با توجه به شرایط تحریم هم اکنون تهیه آنها به سختی و با محدودیتهایی همراه است.
مونسان با اعلام اینکه در حال حاضر ۳۷۰ هزار دستگاه کارتخوان در مراکز مختلف اقتصادی، آموزشی، خدماتی و صنفی این استان دایر است، اظهار داشت: این تعداد دستگاههای کارتخوان یا پایانه های فروشگاهی متعلق به تمامی بانکهای دولتی و خصوصی فعال در خراسان رضوی است که به صورت رایگان برای متقاضیان و مشتریان نصب می شود.
وی با بیان این که بیشتر دستگاههای کارتخوان در شبکه بانکی استان متعلق به بانکهای ملی، صادرات و ملت است اضافه کرد: ۶۰ هزار دستگاه از دستگاههای کارتخوان در خراسان رضوی از آن بانک ملی است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان خراسان رضوی گفت: شفاف سازی مالی حسابها، پیشگیری از پولشویی، توسعه بانکداری الکترونیک، جلوگیری از حمل ونقل وجوه و کاهش هزینه های سنگین چاپ اسکناس از جمله مزایای دستگاههای کارتخوان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *