وزیر امور اقتصادی و دارایی از واریز بخشی از ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما خبر داد و گفت: همچنین صادرکنندگان ارز مورد نیاز واردات را هم تامین می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد دژپسند صبح امروز سه شنبه ۲۹ بهمن ۹۸ در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به تلاش‌های صادرکنندگان در حوزه صادرات کالا علیرغم سخت‌ترین تحریم‌ها گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۳۹ میلیارد دلار صادرات و ۴۰ میلیارد دلار واردات صورت گرفته که در مقایسه با سال گذشته، صادرات رشد داشته است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه ۸۵ درصد از حجم واردات کشور را کالاهای سرمایه‌ای و مورد نیاز تولیدکنندگان تشکیل می‌دهد، افزود: واردات نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد را تجربه کرده؛ ضمن اینکه در این مدت ۱۵۰ تن کالا از کشور صادر شده است.

وی تصریح کرد: ۸۵ درصد واردات کشور مربوط به کالای سرمایه‌ای است و اکنون، صادرکنندگان تأمین کننده ارز وارداتی‌ها هستند؛ این در حالی است که صادرکنندگان نیز بخشی از ارز خود را به سامانه نیما تحویل می‌دهند.

به گفته دژپسند، در شرایط جنگ اقتصادی باید تصمیمات نسبت شرایط عادی تغییراتی داشته باشد؛ این در حالی است که دولت تلاش می‌کند مشکلات موجود را از پیش پای تولیدکنندگان بردارد.

وی اظهار داشت: وظیفه حاکمیتی دولت، تسهیل تجارت است و باید فضای کسب و کار را در هر شرایطی برای رونق تولید فراهم کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *