هفته وحدت بر همه مسلمانان جهان مبارک باد

فاصله میان ۱۲ ربیع الأول که سالگرد ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت تا ۱۷ ربیع الأول که تاریخ ولادت رسول‌الله محمد صلی‌الله علیه و آله بنا بر روایات موجود در شیعه است ، از سوی امام خمینی ره ، به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است .

اختلافی که بین روایات اهل سنت و شیعیان درباره روز میلاد پیامبر اکرم(ص) وارد می‌باشد، بهانه‌ای شد که حضرت امام خمینی(ره)، بنیان‌گذار فقید انقلاب اسلامی ایران، فاصله بین این دو تاریخ را به‌عنوان «هفته وحدت» اعلام کنند.باید میراث نبوت را پاس داریم تا به قهقرای جهل و ظلمت سقوط نکنیم. پیام هفته وحدت این است که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا(ص) و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه‌افکنی بیگانگان بگیریم. پیام هفته وحدت این است که در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم. در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش(ص) برای کسی سر خَم نکنیم.

گفتنی است که طبق روایات اهل سنت، روز میلاد پیامبر اعظم ۱۲ ربیع‌الاول است، درحالی‌که شیعیان معتقدند ایشان در ۱۷ ربیع‌الاول پا به جهان گذارده‌اند که این هفت روز به‌عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.