اراک – ایرنا – مدیرعامل شرکت املاح ایران از ارسال نخستین محموله نمک صادرانی به روسیه در یک ماه اخیر خبر داد و گفت: صادرات این محصول به کشورهای عراق به ویژه کردستان این کشور، حاشیه خلیج فارس، گرجستان و آذربایجان انجام نیز می‌شود.

«علی رستمی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: روسیه یکی از بازارهای خوب برای صادرات است و پیش‌بینی شده صادرات نمک به این کشور به پنج هزار تن در ماه برسد که اگر این مهم محقق شود برای سال آینده باید یک کارخانه نمک جدید ویژه صادرات به روسیه در واحد گرمسار این شرکت ایجاد شود.

وی با بیان۴۰ درصد صادرات نمک کشور در سال جاری در دست شرکت املاح ایران بوده است، افزود: ماهانه یکهزار و ۵۰۰ تن نمک به کشورهای هدف صادر شده و محموله ارسالی به روسیه نیز یکهزار تن بود است

وی تاکید کرد: صادرات نمک از شرکت املاح ایران به کشورهای هدف به شکل بسته‌بندی کوچک و یا بسته‌های ۲۵ کیلوگرمی ارسال می‌شود.

مدیرعامل شرکت املاح ایران اضافه کرد: این شرکت بزرگترین تولید کننده نمک کشور است و ۱۳ درصد بازار داخل را نیز در دست دارد و علاوه بر فعالیت ۳۰ ساله در زمینه سولفات سدیم، ۱۰ سال در زمینه تولید نمک نیز فعالیت دارد.

شرکت املاح معدنی ایران از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که واحد گرمسار این شرکت در سال ۷۳ و مرحله نخست واحد اراک آن در سال ۱۳۷۹ و مرحله دوم آن در سال ۱۳۸۴ به بهره‌برداری رسیده است.

طرح توسعه، پروژه سولفات پتاسیم، کلرو کلسیم و اسید سولفوریک در شهرستان گرمسار به ظرفیت ۴۰ هزار تن آغاز شده که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و در کاهش واردات کشور در رابطه با این محصولات بسیار مورد نیاز است.

سولفات پتاسیم مصارف کشاورزی دارد و دولت سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن از محصول فوق را وارد می کند و به صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان در سراسر کشور قرار می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *