اقتصاد آلمان در سه ماهه نخست امسال ۲.۲ درصد کوچک شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اسوشیتدپرس، مرکز آمار آلمان در گزارشی اعلام کرد بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۲ درصد کوچک شده که این رشد، ضعیف‌ترین رشد اقتصادی آلمان در طول ۱۱ سال اخیر محسوب می‌شود. هم چنین در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نیز رشد اقتصادی منفی ۲.۳ درصد اندازه‌گیری شده است. هر چند این مرکز از ذکر دلیل این کاهش رشد محسوس خودداری کرده اما به نظر می رسد بخشی از این کاهش، متاثر از کاهش فعالیت واحدهای اقتصادی در نتیجه شیوع کرونا و اعمال قرنطینه بوده است.

بر مبنای سالانه نیز رشد اقتصادی آلمان در دوازده ماه منتهی به مارس منفی ۱.۹ اندازه‌گیری شده که ۲.۲ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل و ۰.۴ درصد کمتر از برآورد اولیه دولت بوده است.

رز کالتروف، کارشناس مسائل اقتصادی اروپا در موسسه ” آکسفورد اکونومیکس” گفت: پیامدهای ویروس کرونا بر زنجیره تامین جهانی احتمالا روی عملکرد منطقه یورو و آلمان نیز موثر خواهد بود.

دولت آلمان برای حمایت از بخش های مختلف اقتصاد این کشور تاکنون ۷۵۰ میلیارد یورو در نظر گرفته و روند بازگشایی تدریجی کسب و کارها در بخشی از مناطق این کشور آغاز شده است.

هر چند آلمان در مقایسه با دو اقتصاد بزرگ دیگر اروپا یعنی انگلیس و فرانسه وضعیت بهتری دارد اما این کشور هنوز هم یکی از کانون های جدی درگیر با کرونا در این قاره است و دولت مجبور شده تا مدارس، فروشگاه ها و باشگاه های ورزشی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری تعطیل کند.

تنها در ماه مارس میزان سفارشات کارخانه ها ۱۵.۶ درصد و میزان تولیدات صنعتی ۹.۲ درصد در مقایسه با ماه قبل کاهش پیدا کرده است.

اولاف شولتس، وزیر دارایی آلمان از در نظر گرفتن یک لایحه کاهش مالیاتی ۱۰۰ میلیارد یورویی به منظور کمک به شرکت های این کشور خبر داده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *