تهران-ایرنا- دبیر هیات دولت گفت: در نخستین جلسه هیات دولت؛ یعنی چهارشنبه (۷فروردین) برای چگونگی کمک بیشتر به مناطق سیل زده تصمیم گرفته می شود.

«محسن حاجی میرزایی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، اظهار داشت: در جلسه این هفته هیات وزیران بر اساس گزارش های اولیه دستگاه های مسئول، وضعیت سیل در استان های شمالی کشور، برآوردهای اولیه از آسیب و خسارات به زندگی مردم، تاسیسات زیربنایی در این مناطق؛ به ویژه روستاها و خسارات کشاورزی بررسی می شود.
دبیر هیات دولت بیان کرد: همچنین در جلسه این هفته هیات وزیران مطابق با گزارش های اولیه دستگاه های مسئول، اعتبارات لازم برای تسریع در کمک رسانی و رفع مشکلات ضروری مردم در مناطق سیل زده در قالب تن خواه تصویب و تخصیص داده می شود.
حاجی میرزایی افزود: دولت درباره اختصاص و پرداخت تسهیلات برای جبران خسارت های ناشی از سیل در این مناطق؛ مانند پرداخت کمک های بلاعوض و وام های ارزان قیمت بلند مدت، بلافاصله پس از برآورد و ارائه گزارش کامل از سوی وزارت کشور، در جلسات آتی تصمیم گیری می کند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران ۲۸ و ۲۹ اسفند ۹۷ در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در ۱۵ کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد.
با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی اخیر بیش از ۳۰۰ میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به ۱.۵ متر رسید.
سرریز آب سدهای گلستان ۲ و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *