وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: راه حل بهبود وضعیت بازار گوشت و مرغ تشکیل وزارت بازرگانی نیست

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت ضمن انتقاد از تلاش دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی و تاکید بر مضرات آن گفت:شاید دولت با انجام این کار بدنبال خرید فرصتی به منظور بهانه تراشی است تا بگوید من برای انجام کارهای اقتصادی ام وزارتخانه ندارم.
راه حل بهبود وضعیت بازار گوشت و مرغ تشکیل وزارت بازرگانی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس، مهدی غضنفری وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با برنامه «رویداد» رادیو گفت و گو با موضوع واکاوی اراده دولت برای تشکیل وزارت بازرگانی و عمل نکردن به اسناد بالا دستی بیان داشت: به نظر من با توجه به ارتباط بسیار زیادی که بین فعالیت های تولیدی و تجاری- بازرگانی وجود دارد قطعا با ادغام دو وزارتخانه بهتر می توانیم به نیازهای کشور پاسخ بدهیم.

وی افزود: حتی تحریم هایی که این روزها علیه اقتصاد کشور اعمال شده اثبات می کند که تفکیک دو وزارتخانه صرفا دردسرهای کار را زیاد می کند.

غضنفری با بیان اینکه اگر وزارت بازرگانی بطور مجزّا تشکیل شود صرفا هماهنگی ها سخت تر می شود خاطر نشان کرد: به این دلیل که ما ایرانی ها در کار تیمی و ایجاد هماهنگی بسیار ضعیف هستیم هر چه تعداد دستگاه ها و نهادها بیشتر شود امور مردم دشوارتر رسیدگی شده و صرفا هزینه های مردم نیز افزایش خواهد یافت.

*تشکیل وزارت بازرگانی به بهبود اوضاع گوشت و مرغ نمی انجامد

وزیر اسبق صنعت و بازرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با رادیو گفت و گو تصریح کرد: بنده تشکیل وزارت بازرگانی را کاری شایسته نمی بینم البته شاید دولت با توجه به زیر فشار بودن با انجام این کار بدنبال خرید فرصتی به منظور بهانه تراشی است تا بگوید من برای انجام کارهای اقتصادی ام وزارتخانه ندارم.

غضنفری با اذعان به اینکه تشکیل وزارت بازرگانی، اوضاع نابسامان قیمت گوشت و مرغ و سایر اقلام حیاتی مردم را بهبود نمی بخشد اظهار داشت: به خاطر دارم زمانی دولت اختلاف بین وزارت بازرگانی و جهاد کشاورزی را بهانه قرار داده بود لذا امور اقتصادی مردم با این بازی ها به آینده ای نامعلوم سپرده و صرفا اختلافات بین دو وزارتخانه مطرح خواهد شد.

وی ضمن اشاره به تصدی خود بعنوان وزیر بازرگانی کشور (طی ۲ سال) بیان داشت: به رغم آنکه بنده در زمان وزارت خود از تئوریسین های ادغام دو وزارتخانه بازرگانی و جهاد کشاورزی بودم و زمان بسیاری را صرف متقاعد کردن ریاست جمهور وقت کردم امروز براساس تجربه به آقایان می گویم نیاز نیست همه کارهای تصدی گری را در وزارتخانه ها انجام دهند بلکه اکنون وقت آن رسیده تا کارهای تصمیم سازی را به تشکل های خصوصی و تصدی گری ها را به خود بخش خصوصی واگذار کنیم.

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت، سپرده شدن کارهای تهیه و توزیع را بدست مردم امری ضروری دانست و تاکید کرد: اگر امور اقتصادی کشور درست انجام نمی شود تنها دلیلش عدم بکارگیری افراد آموزش دیده و ورزیده است زیرا در تمام دنیا بعد از سپری شدن دوره ی آموزشی در امور اقتصادی بکار گرفته می شوند در حالی که در ایران تصدی ها در دست افراد نالایقی است که صرفا منابع کشور را تلف می کنند.

وی در پایان سخنان خود خواستار آموزش تیم اقتصادی دولت شد.

*تشکیل وزارت بازرگانی مصداق ره به ترکستان رفتن دولت است

همچنین محمد رضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این خصوص ضمن تایید نظرات دکتر غضنفری به رادیو گفت و گو گفت: حال و روز امروز دولت در کشورداری مصداق آن ضرب المثل است که می گوید فلانی رقصیدن بلد نیست و دیوار را به کج بودن متهم می کند.

وی تصریح کرد: آمریکا با آن عظمت صرفا ۷ وزارتخانه دارد و بسیار موفق است اما در کشور ما آقایان یک روز وزارتخانه ها را به هم وصل می کنند و روز دیگر خواهان جدایی آنها هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تکمیل سخنان خود اذعان کرد: دولت چون نمی تواند ساز و کار و سیستم وزارت صنعت،معدن و تجارت را اصلاح کند می خواهد با تشکیل وزارت بازرگانی بر مشکلات اقتصادی کشور غلبه کند اما این ره به ترکستان است.

منصوری با اذعان به اینکه لایحه ی تشکیل وزارت بازرگانی ۳ بار به مجلس آمده و مُهر تایید نخورده است خاطر نشان کرد: ما در مجلس به شدت مخالف اجرای این لایحه هستیم و اگر آقایان بخواهند با لابی گری حرف خود را به کرسی بنشانند فاجعه دیگری در راه خواهد بود ضمن اینکه در حال حاضر هیچ ساختمان و ملکی برای تشکیل وزارت بازرگانی وجود ندارد و خرید آن نیز بسیار هزینه بر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *