سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور با بیان اینکه مهم‌ترین ملاک در رویکرد اشتغال پایدار کشور، بهره وری است؛ گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه و منابعی کشور، بایستی در توسعه اشتغال کشور، فعالیت هایِی با بهره وری بیشتر در اولویت قرار گیرد.

اولویت بندی طرح‌های اقتصادی با رویکرد اشتغالزایی پایداربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محسن کوشش تبار در پنجمین نشست کارگروه توسعه زیرساخت که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در محل وزرت کشور برگزار شد با بیان اینکه پایه طرح زیست بوم اشتغال در کشور، تولید است؛ گفت: تحقق تولید و اشتغال ملی در کشور به ظرفیت سازی‌های جدید در کشور نیاز دارد و دستگاه‌ها بایستی با شناسایی طرح‌هایی با زمینه بهره وری بالا به تقویت تولید در کشور همت گمارند.
وی اضافه کرد: امروز با توجه به محدودیت‌های بودجه‌ای باید به سمت فعال سازی طرح‌های اشتغالی در کشور برویم که موانع و هزینه کمتر در برابر بهره وری و اشتغال بالاتر داشته باشند.
سرپرست معاونت امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فراهم سازی زیرساخت توسعه نباید صرفا با متولی گری نهاد دولت اتفاق بیفتد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این حوزه ضروری است و باید به نحو مناسبی حضور بخش خصوصی فراهم شود.
توجه به ظرفیت‌های گردشگری در حوزه اشتغال پایدار از دیگر محور‌های مورد اشاره معاون اقتصادی وزیر کشور بود که گفت: گردشگری به عنوان مهم‌ترین صنعت توسعه پایدار در همه جای دنیا مورد توجه است و بیش از ۱۵ استان کشور از ظرفیت‌های توسعه گردشگری برخوردار است که با توجه به هزینه و موانع کمتر سرمایه گذاری در این حوزه در برابر بهره وری و میزان اشتغال بالا باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: وزارت کشور از طریق استانداری‌های سراسر کشور به دنبال توسعه بیشتر حوزه گردشگری است.
کوشش تبار در ادامه به موضوع توسعه شهرک‌های کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: ۲۲ شهرک کشاورزی در حال تکمیل با حدود ۸۰ درصد وجود دارد که باید تکمیل آن‌ها مطابق اولویت‌های اشتغال در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی در پایان گفت: امروز این رسالت بر دوش همه دستگاه‌ها قرار دارد که ظرفیت‌های اشتغال را در حوزه فعالیت‌های شان مورد توجه قرار دهندو زمینه فعالیت‌هایی را که بیشترین بهره وری را دارد، شناسایی و در جهت کمک به اشتغال پایدار کشور فعال کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *