به گزارش خبرنگار ایرنا یاسر شریفی سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: خرید خرما در شهرستان توسط ۲ کارگاه در این شهرستان خریداری و تاکنون ۲۱۰ تن خرما از نخلداران خریداری شده است.

وی گفت: سال گذشته چهار هزار و ۳۰۰ تن خرما در شهرستان خریداری شد و پیش بینی می شود این مقدار در سال جاری به پنج هزار و ۸۰۰ تن برسد.

جلوگیری از هدر رفت محصول خرما در فصل برداشت در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: عملیات برداشت خرما در آبادان مرحله بسیار مهمی برای تولید محصول خرما بوده و نقش تاثیر گذاری در عملکرد تولید، کیفیت، بهداشت، ماندگاری آن بر عهده دارد.

حسن دشتی‌نژاد افزود: دوره آموزشی، ترویجی برداشت خرما در نهر ابودهن اروندکنار توسط مرکز خدمات کشاورزی غیر دولتی ۱۱۵ برای ۱۵ نفر روز از نخلداران برگزار گردید.

وی گفت: آبادان دارای ۱۲ هزار و ۷۵۰ هکتار نخیلات بوده و پیش بینی می‌شود در سال جاری شاهد ۶۸ هزار تن برداشت خرما در آبادان باشیم که این برداشت تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

دشتی‌نژاد بیان کرد: ۷۰ درصد از خرمای آبادان شامل رقم استعمران ،۱۵ درصد برحی ،۱۰ درصد زاهدی و پنج درصد سایر ارقام است.

وی اظهار داشت: در این دوره در خصوص درصد رسیدگی میوه،میزان رطوبت در هنگام برداشت ،مراحل رشدی میوه خرما،رعایت بهداشت خوشه ها و محل نگهداری و وسایل مناسب مورد استفاده در برداشت مطالبی به تفصیل عنوان گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *