یک مقام فلسطینی ازاحیای گفتگوهای اقتصادی بین تشکیلات خودگردان فلسطین و ایالات متحده آمریکا برای اولین بار در پنج سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از آی۲۴، استفان سلامه، مشاور نخست وزیر فلسطین در امور برنامه ریزی و هماهنگی به رادیو رسمی فلسطین گفت: اولین گفتگوی فلسطینی – آمریکایی فردا سه شنبه به شکل مجازی انجام می شود.

سلامه با بیان اینکه در این گفت وگو راههای حمایت از اقتصاد فلسطین و احیای حمایت مستقیم آمریکا از تشکیلات خودگردان فلسطین مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: خالد العسیلی، وزیر اقتصاد با حضور نمایندگانی از چندین وزارتخانه ریاست هیئت فلسطینی را بر عهده خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا حمایت خود از آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) و حمایت غیرمستقیم از فلسطینیان را از طریق سازمان ملل متحد و نهادهای جامعه مدنی، از سر گرفته است، توضیح داد که تشکیلات خودگردان فلسطین از آمریکا درخواست خواهد کرد به اسرائیل برای توقف کسر از بودجه‌ مالیاتی فلسطین فشار بیاورد.

این مقام فلسطینی ابراز امیدواری کرد که “با توجه به بازگشت حمایت مستقیم اروپا”، ارزش حمایت‌های خارجی از خزانه داری تشکیلات خودگردان فلسطین در سال آینده افزایش یابد.

تشکیلات خودگردان فلسطین در پایان سال ۲۰۱۷ در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان “پایتخت اسرائیل” تماس‌های خود را با ایالات متحده به حالت تعلیق درآورد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *