قیمت سهام در بازار (پنجشنبه) آمریکا نزولی شد. افت شاخص ها پس از انتشار داده های مشاغل از بازار کار و انتشار برنامه های فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به منظور کنترل تورم بود.

به گزارش مدار اقتصادی، شاخص داوجونز ۱.۰۲ درصد کاهش یافت. شاخص S&P500 افتی ۱.۱۵ درصدی و شاخص نزدک حدود ۱.۴۵ درصدی را ثبت کردند.

این در حالی است که پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد بخش خصوصی، مشخص شد که کارفرمایان در ماه دسامبر ۲۳۵۰۰۰ شغل ایجاد کردند. همین امر نیز روند قیمت سهام را کاهشی کرد، چراکه ارقام منتشره بالاتر از برآوردهای اقتصاددانان بود. از سوی دیگر دستمزدها نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت که نشانه دیگری از رونق در بازار کار است.

برنامه فدرال رزرو برای نرخ بهره در ۲۰۲۳

به گفته مایک لوونگارت از دفتر سرمایه گذاری جهانی مورگان استنلی، افزایش حقوق و دستمزد و کاهش نرخ بیکاری، نشانه هایی از انعطاف پذیری بازار کار هستند.

گزارش شاخص فرصت شغلی یا JOLTS در نوامبر نشان داد که بازار کار همچنان پررونق است و این نگرانی را تقویت می کند که فدرال رزرو در چنین شرایطی می تواند به سیاست افزایش نرخ بهره ادامه دهد!

روز جمعه، سرمایه گذاران گزارش مشاغل را در ماه دسامبر بررسی خواهند کرد و این گزارش می تواند تاثیر زیادی بر حرکت های بعدی فدرال رزرو و بازار داشته باشد. این در حالی است که سرمایه گذاران نمی خواهند شاهد افزایش دستمزدها باشند، زیرا معتقدند این امر می تواند نشانه ای از تورم بالاتر باشد.

بر اساس این گزارش، روز پنجشنبه شاخص نیکی ژاپن ۰.۴ درصد، هنگ سنگ ۱.۲۵ درصد رشد داشتند. همچنین شاخص FTSE 100 نیز ۰.۶۴ درصد افزایش را تجربه کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *