به گزارش ایرنا، «سیداحسان خاندوزی» در حاشیه مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی اظهار داشت: همانطور که در یک سال و نیم گذشته در عمل فعالان بازار سرمایه شاهد بودند توافقات خوبی بین دولت و مجلس برای استفاده از بازار سرمایه به عنوان یکی از ظرفیت‌های اساسی نظام مالی کشور وجود دارد.

وی افزود: مهمترین دغدغه فعالان بازار سرمایه علاوه بر اصلاحات نهادی که در بازار از جهت افزایش کارایی، نقدپذیری و شفافیت وجود داشت، برداشتن انحصارها است که در این زمینه اتفاقات مثبتی رخ داده است.

خاندوزی گفت: زمانی که دولت شروع به کار کرد ۷۵۰ تا ۷۶۰ نهاد مالی فعالیت می‌کردند و امروز این رقم به بیش از ۹۳۰ نهاد مالی رسیده است و این نهادها در یکی از شفاف‌ترین دوره های بازار سرمایه فعالیت می‌کنند.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی که به بازار سرمایه کمک می‌کند، مسأله پیش‌بینی پذیر بودن، عدم تغییر مکرر مقررات و آیین نامه های فعالیت های تولیدی است که سودآوری صنایع بورسی را در کشور تضمین کند و این اتفاقی است که امیدواریم با همکاری مجلس و با نگاه بلندمدت به مصوبات صنایع بورسی کشور و دور شدن از قیمتگذاری‌های غیرکارشناسی که موجب افت چشم انداز سودآوری صنایع کشور می‌شود بتوانیم خبرهای خوبی را برای امسال داشته باشیم.

وی در ادامه درباره استفاده از رمز ارزها گفت: از ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم بر استفاده از ظرفیت‌های رمزارزها به شکل قانونی برای کمک به شرایط تجاری کشور اصرار داشتیم و متنی نیز با همکاری سایر اعضا به طور مشخص بانک مرکزی و وزارت نیرو در حوزه تولید رمز ارزها و دستگاه‌های مبادله رمز ارزها تهیه کردیم که در دست تصویب اعضای هیات دولت قرار دارد. امیدواریم با تصویب آن گامی در جهت استفاده از رمز ارزها برداریم و یکی از محورهای برنامه هفتم توسعه تعیین تکلیف رمز ارزها است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *