اسناد شرکت نفت دولتی PDVSA نشان داد که ونزوئلا واردات نفت خام سنگین ایران را برای تغذیه پالایشگاه‌های داخلی خود آغاز کرده است.
به گزارش صدای بورس، ایران و ونزوئلا سال گذشته در ابتدا با یک قرارداد مبادله موافقت کردند که PDVSA میعانات گازی ایران را برای رقیق کردن و فرآوری نفت فوق سنگین خود برای صادرات وارد می کرد. در مقابل، نفت خام ونزوئلا از طریق شرکت ملی نفت ایران (NIOC) حمل می شود.

بر اساس این اسناد، نفت خام سنگین ایران که از نظر کیفیت مشابه نفت خام مسا ۳۰ ونزوئلا است، قرار است حجم نفت داخلی را که به پالایشگاه های PDVSA تغذیه می شود، افزایش دهد.

ونزوئلا در سال‌های اخیر به عنوان بخشی از پیمان‌های همکاری، تجهیزات ایرانی را برای بازسازی پالایشگاه‌های خود دریافت کرده است. پالایشگاه ال پالیتو با ظرفیت ۱۴۶۰۰۰ بشکه‌ای در روز در این هفته پس از تعمیرات و ارتقاء گسترده که متکی به تجهیزات وارداتی از ایران بود، واحد تقطیر نفت خام را راه اندازی مجدد می کند.

این کشور واردات نفت ایران را از سر گرفت/ بازسازی پالایشگاه‌های ونزوئلا با تجهیزات ایرانی

جواد اوجی، وزیر نفت کشور، هفته گذشته به ونزوئلا سفر کرد تا با نیکلاس مادورو، رئیس جمهور این کشور دیدار و درباره توافقات تجاری با همتای خود، طارق الایسامی، گفتگو کند.

حداقل ۲۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین ایران در اواسط آوریل به پالایشگاه ۳۱۰ هزار بشکه‌ای Cardon، دومین پالایشگاه بزرگ ونزوئلا، تحویل داده شد. اسناد رویترز نشان می دهد که ۴۰۰ هزار بشکه دیگر نفت ایران که بر روی کشتی بسیار بزرگ نفت خام (VLCC) Dino I قرار دارد، این هفته در بندر خوزه این کشور تخلیه می شود.

به گزارش خبرآنلاین، طبق یکی از اسناد، کشتی Dino I قرار است اواخر ماه جاری با حمل نفت کوره ونزوئلا برای شرکت نفتیران اینترترید واحد NIOC حرکت کند و ایران همچنین به تامین میعانات گازی PDVSA ادامه می دهد.

گفتنی است که ونزوئلا به طور فزاینده ای به نفت خام سبک تر یا محصولات پالایش شده نیاز دارد تا تولید نفت فوق سنگین خود را به گریدهای قابل صادرات تبدیل کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *