رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: با دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت پیگیر الحاق به سازمان تجارت جهانی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حمید زادبوم امروز در بیست و سومین سالروز ملی صادرات که در سالن اجلاس سران در حال ، برگزاری است، گفت: بی تردید امسال سال خاص است و جهاد گران عرصه صادرات با توجه به شرایط اقتصادی سال سختی را پشت سر گذاشته اند.

وی افزود: از منظر کالایی و براساس کارشناسی های صورت گرفته در سازمان توسعه تجارت ایران نزدیک به دو سوم صادرات محصولات غیر نفتی کشور را محصولات خام و یا با ارزش افزوده پایین تشکیل می دهد. لذا سیاست ها و رویکردهای آتی این سازمان به حمایت از توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالاتر خواهد بود تا بتوانیم در زنجیره ارزش جهانی ضمن مطرح نمودن نام سربلند این سرزمین پرچم جمهوری اسلامی ایران را در فراسوی آن مرزها به اهتزاز در آوریم.

زادبوم بیان داشت: از منظور کشورهای هدف صادراتی رویکرد و اولویت صادراتی در سال جاری به ۱۵ کشور همسایه اختصاص یافته است که این رویکرد در صورت تشریک مساعی همسویی و همراهی دولت و ملت در آینده نه چندان دور جهش صادراتی در این کشور به ارمغان خواهد آورد و پتانسیل ۱۰۰ میلیارد دلاری علاوه بر ۲۴ میلیارد دلار صادرات فعلی به کشورهای همسایه شناسایی شده است.

زادبوم بیان داشت: علاوه بر این به ثمر رسیدن موافقت نامه تجارت ترجیحی با اوراسیا که با همت دولت و همراهی مجلس شورای اسلامی به نتیجه رسید ظرفیت بالقوه ای را پیش روی تجار و صادرکنندگان قرار داده که می توانیم مرزهای اقتصادی خود را در این حوزه جغرافیایی توسعه دهیم.

وی همچنین از دستور رئیس جمهور به وزیر صنعت برای پیگیری و الحاق به سازمان تجارت جهانی خبر داد.

زابوم بیان داشت: امسال در مراسم روز ملی صادرات ۴۴ صادرکننده نمونه در بخش های مختلف صنعتی و کشاورزی و … به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *