وزیر صمت گفت: برای ترخیص کالا‌های اساسی از گمرک هماهنگی‌های ویژه‌ای بین گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام پذیرفته است و در هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی خواهیم داشت.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رزم حسینی در جلسه ستاد تنظیم بازار که پس از سخنان مقام معظم رهبری برگزار شد، افزود: طی این جلسه هماهنگی‌های بسیار خوبی بین وزارت صمت، جهادکشاورزی، گمرک و بانک مرکزی اتفاق افتاد.

وی گفت: براساس دستور ویژه ریاست جمهوری درخصوص ترخیص کالا‌های انباشته (دپو) شده گمرک خوشبختانه هماهنگی‌های خوبی بین گمرک، وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی انجام شده است تا ترخیص کالا‌های اساسی با سرعت بیشتری اتفاق بیفتد.

رزم حسینی افزود: به طور قطع تصمیمات این جلسه تغییرات مهمی در کوتاه مدت بر روی بازار خواهد داشت، برای مثال در بخش قیمت گذاری، توزیع و خرید تضمینی گوشت قرمز توسط شرکت پشتیبانی امور دام تصمیمی است که به زودی قیمت این کالا را در بازار کاهش خواهد داد.

وی گفت: آنچه که ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم به ما اطمینان داده تا با توجه به کاهش قیمت کالا‌های اساسی در کشورمان نسبت به کشور‌های همسایه جلوی قاچاق این کالا‌ها را به صورت جدی تری بگیرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: تردیدی نیست که با تصمیمات این جلسه در هفته آینده تغییرات محسوسی در قیمت کالا‌های اساسی خواهیم داشت.

برگزاری جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار

جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار در وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شد.

گفته می شود نشست فوق العاده ستاد تنظیم بازار که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت برگزار شده به دنبال سخنان امروز رهبر معظم انقلاب درباره مشکلات اقتصادی و گرانی‌های اخیر بوده است.

رهبر انقلاب اسلامی امروز در سخنرانی تلویزیونی با تأکید بر اینکه بسیاری از مشکلات کنونی اقتصادی ارتباطی به تحریم ندارند و ناشی از ناهماهنگی‌ها هستند، گفتند: بسیاری از گرانی‌های اخیر توجیه ندارد و باید با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه هرچه زودتر علاج شوند.

ایشان، گرانی گوشت، مرغ، گوجه تا پوشک بچه را به رغم موجود بودن جنس و کالا، گرانی‌های بی مبنا و بی‌دلیل خواندند و افزودند: همه این گرانی‌ها و مشکلات، با هماهنگی دستگاه‌ها قابل حل هستند و باید مشکلات از جلوی پای مردم برداشته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *