قیمت نفت در معاملات روز پنج شنبه بازار آسیا به دلیل ابهامات درباره نتیجه نشست هفته آینده اوپک پلاس، کاهش یافت.

بهای معاملات نفت برنت ۲۵ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۶ دلار و ۷۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز چهارشنبه در پی افت ارزش دلار و خوش بینی به بهبود تقاضای چین برای سوخت، با بیش از دو درصد افزایش بسته شده بودند.

تحلیلگران گروه ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند: بازار نسبت به تصمیم اوپک، بلاتکلیف مانده و بعضی انتظار دارند این گروه تولیدش را کاهش دهد و بعضی دیگر ادامه توافق اخیر را پیش بینی می‌کنند. بازار همچنین با چشم انداز آغاز تحریمهای اروپایی علیه نفت روسیه روبروست.

اوپک و متحدانش شامل روسیه، قرار است چهارم دسامبر (۱۳ آذر) به صورت مجازی دیدار کنند. پنج منبع آگاه در اوپک پلاس روز چهارشنبه به رویترز گفتند: اوپک پلاس در نشست روز یکشنبه احتمالا سیاست خود را بدون تغییر نگه خواهد داشت اما دو منبع آگاه دیگر گفتند کاهش بیشتر تولید احتمالا بررسی خواهد شد.

در این بین، تسهیل محدودیت‌های کرونایی در چین که خوش بینی به بهبود تقاضای این کشور برای نفت را برانگیخت، از قیمت‌ها پشتیبانی کرد. شهرهای گوانگژو و چونگ کینگ چین، تسهیل محدودیت‌های کرونایی را اعلام کردند.

همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا، مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها در معاملات روز پنج شنبه شد. آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۵ نوامبر، به میزان ۱۲.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است که این کاهش، بسیار بیشتر از کاهش ۲.۸ میلیون بشکه‌ای بود که تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند. در این بین، ذخایر بنزین و سوخت‌های دیگر بیش از حد انتظار افزایش پیدا کرد.

بر اساس گزارش رویترز، آمار این آژانس نشان داد تولید نفت آمریکا هم از مرز ۱۲ میلیون بشکه در روز عبور کرد که بالاترین میزان از زمان شیوع پاندمی کووید ۱۹ بوده است.

ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *