وزارت کشور طالبان اعلام کرد که معاملات داخلی براساس ارزهای خارجی در افغانستان غیرقانونی بوده و با خاطیان برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت کشور طالبان در بیانیه‌ای دستورالعمل جدید را برای معاملات داخلی را ابلاغ کرد.

براساس این بیانیه، خرید و فروش خانه، زمین، مغازه، آپارتمان، خودرو، گرفتن کرایه و … با ارزهای خارجی ممنوع شده است.

وزارت کشور طالبان در ادامه اعلام کرده است که با افرادی که این دستورالعمل جدید را رعایت نکنند براساس قانوع و شرع برخورد خواهد شد.

طالبان پیش از این بارها اعلام کرده است که به دنبال استفاده از ارز ملی افغانستان بوده و تمام معاملات در داخل مرزهای این کشور نیز باید تنها براساس پول افغانی انجام شود.

پیش از این صابر مهمند، سخنگوی بانک مرکزی طالبان گفت که فارکس یا تجارت آنلاین ارزهای خارجی در افغانستان ممنوع و با افراد خاطی پیگرد قانونی صورت خواهد گرفت.

بلومبرگ به نقل از مهمند نوشت: «بانک مرکزی به دلیل فارکس یا تجارت ارزهای آنلاین ارزهای خارجی را ممنوع کرده و هیچ قاعده ای در شرع این موضوع را تایید نمی‌کند.»

این رسانه آمریکایی گزارش داد که به دنبال قدرت گرفتن طالبان در افغانستان، به دنبال فروپاشی اقتصادی در این کشور بسیاری از مردم به تجارت ارزهای خارجی در بازار فارکس با رمزارزها روی آوردند.

طالبان تاکنون تجارت رمزارز در افغانستان را ممنوع نکرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *