معاون نوآوری و تجاری‌سازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و رئیس هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: در این دوره از نمایشگاه ۱۰ هزار محصول ارائه می‌شود که خریداران و شرکت‌ها شامل تخفیفات نمایشگاهی می‌شوند.

به گزارش ایسنا، دکتر پیمان صالحی امروز در افتتاحیه هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با بیان اینکه طی ۶ سال اخیر که نمایشگاه تجهیزات برگزار شده، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان محصول به فروش رسیده است، افزود: اکثر این تجهیزات و مواد آزمایشگاهی در مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها کار بردی شده است.

وی اضافه کرد:  معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری تاکنون ۳۵ درصد سوبسید برای خرید این تجهیزات ارائه کرده است.

صالحی با بیان اینکه در سال ۹۲ در اولین دوره نمایشگاه ۳۸ میلیارد تومان تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رسیده است، خاطر نشان کرد : در سال ۹۷ بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان از تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش رفته است.

به گفته وی، در سال ۹۷، معاونت علمی ۳۰ میلیارد تومان سوبسید به مراکز دانشگاهی و پژوهشی ارائه کرده است.

وی تاکید کرد: ۳۷ درصد تجهیزات و مواد آزمایشگاهی به فروش‌رفته در نمایشگاه تجهیزات، در تهران و مابقی در مراکز آموزشی و پژوهشی شهرستان‌ها مستقر شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله ما به دنبال بازار بین‌المللی برای تجهیزات و مواد آزمایشگاهی هستیم، گفت: همواره معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری برای خرید این تجهیزات از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی زیرمجموعه وزارت علوم، زیرمجموعه وزارت بهداشت، مراکز و موسسات تحقیقاتی زیرمجموعه جهاد کشاورزی، دانشگاه آزاد، مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به دستگاه‌های اجرایی، مدارس و پژوهشسراهای دانش‌آموزی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی حمایت بلاعوض کرده است.

صالحی با اشاره به سطح‌بندی حمایت‌ها در نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت گفت: محصولات سطح سه شامل ۱۰ درصد تخفیف، محصولات سطح دو شامل ۲۵ درصد تخفیف و محصولات سطح یک شامل ۴۰ و ۵۰ درصد تخفیف برای خرید می‌شوند.

صالحی افزود: همچنین تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به خریداران محصولات دانش‌بنیان ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنین ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد کم برای تشویق شرکت‌ها به فروش بدون یارانه از دیگر تخفیف‌های نمایشگاهی این دوره از نمایشگاه تجهیزات به شمار می‌رود.

صالحی با بیان اینکه یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان همواره دریافت مجوزها و استانداردهاست، گفت: ما درصدد برآمدیم تا با همکاری سازمان استاندارد مشکلات شرکت‌ها را در راستای صدور گواهینامه انطباق مرتفع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در هفتمین دوره از نمایشگاه ۵۲۰ شرکت تمایل حضور در نمایشگاه را داشتند که ۶۷ درصد حائز شرایط بودند؛ از این رو ۳۵۰ شرکت بیش از ۱۰ هزار محصول را به این نمایشگاه آوردند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *