وزیر امور خارجه پاکستان در گفتگو با رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، گفت: صلح در افغانستان برای پیشرفت اقتصادی در پاکستان و سایر کشور‌های منطقه اجتناب ناپذیر است.
­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، از اسلام آباد، وزیر امور خارجه پاکستان گفت: صلح در افغانستان برای پیشرفت اقتصادی در پاکستان و سایر کشور‌های منطقه اجتناب ناپذیر است.
پایگاه خبری “رادیو پاکستان” اعلام کرد: “شاه محمود قریشی” وزیر امور خارجه پاکستان در یک نشست برخط با “گریگوری میکس” رییس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا درباره آخرین وضعیت روند صلح افغانستان گفتگو کرد.

قریشی در این رایزنی ضمن تاکید بر تعهد اسلام آباد برای پیشبرد اهداف صلح آمیز منطقه‌ای و بین المللی گفت: پاکستان خواهان صلح در منطقه از جمله افغانستان است.

وی افزود: صلح افغانستان برای توسعه ارتباطات و تجارت منطقه‌ای ضروری است، به همین دلیل پاکستان سیاست‌های خارجی خود را بر اولویت‌های اقتصادی جغرافیایی متمرکز کرده است.

وزیر امور خارجه پاکستان با بیان اینکه اسلام آباد و واشنگتن در مورد صلح افغانستان دیدگاه مشترک دارند، خواستار افزایش همکاری دوجانبه برای صلح منطقه‌ای به ویژه در جنوب آسیا شد.

قریشی طرف آمریکایی را از نگرانی پاکستان درباره افزایش گرایش اسلام هراسی در جهان مطلع کرد و گفت: ما برای مقابله با روند رو به رشد اسلام هراسی در جوامع غربی در مجامع بین المللی مختلف از جمله سازمان ملل تلاش‌های خود را آغاز کرده ایم و از جامعه جهانی می‌خواهیم برای جلوگیری از اسلام هراسی و اطمینان از همزیستی مسالمت آمیز گام‌های مشترکی بر دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *