بانک مرکزی، متوسط قیمت فروش هر دلار آمریکا و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم و جدید را در فروردین ماه سالجاری اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی به صورت ماهانه تغییرات متوسط قیمت فروش هر دلار آمریکا، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید و قدیم در شهر تهران را اعلام می‌کند که اولین آمار در سال ۱۴۰۱ نیز اعلام کرده است.

آنطور که در گزارش بانک مرکزی آمده است، در فروردین‌ماه امسال متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم در بازار آزاد شهر تهران ۱۲ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۱ و ۲۰.۵ درصد افزایش داشته است.

همچنین، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه مذکور به‌ترتیب ۱۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۱۰۸ هزار تومان اعلام شده است.

قیمت سکه طرح جدید در فروردین ۱۴۰۱

علاوه براین، در اولین ماه سال ۱۴۰۱ متوسط قیمت فروش یک سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار آزاد شهر تهران ۱۲ میلیون و ۸۸۷ هزار تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۵ و ۱۹.۶ درصد با افزایش مواجه شده است.

البته، حداقل و حداکثر نرخ فروش سکه مذکور در ماه یادشده به‌ترتیب ۱۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۴۳۶ هزار تومان بوده است.

کف و سقف دلار در فروردین امسال

در ادامه گزارش بانک مرکزی، آمده است که در فروردین ماه امسال متوسط قیمت فروش یک دلار آمریکا در بازار آزاد شهر تهران ۲۶ هزار و ۵۲۵ تومان بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به‌ترتیب ۳.۴ و ۸.۱ درصد افزایش یافته است.

از سوی دیگر، حداقل و حداکثر نرخ فروش یک دلار آمریکا در ماه مذکور به‌ترتیب ۲۵ هزار و ۸۰۴ هزار تومان و ۲۷ هزار و ۱۶۳ تومان اعلام شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *