بورسان: بورس چهارشنبه گذشته متعادل و مثبت بود. به طوری که شاخص کل رشد ۸،۱۰۱ واحدی (معادل ۰.۵۶ درصد) را تجربه کرد. شاخص هم‌وزن نیز با رشد ۰.۷ درصدی همراه شد.

ارزش معاملات خرد به ۵۰۰۴ میلیارد تومان رسید. در بین صنایع خودرو و قطعات، شیمیایی و سرمایه‌گذاری و در بین نمادها خگستر، وساپا و پالایش بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

حدود ۲۱۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی در بازار اتفاق افتاد. بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبهمن و وساپا بود. حقوقی‌ها هم بیشترین خالص خرید را در نمادهای خگستر و کنور داشتند.

هیات دولت ترکیه شرط خرید غیرمنقول (ملک) به ارزش ۲۵۰ هزار دلار برای اخذ شهروندی ترکیه را به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داد.

روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه: دولت ناچار به حذف تدریجی ارز ترجیحی است/در قبال “افزایش قیمت‌ها” برای هر فرد یارانه محاسبه شده است.

معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صمت در نامه ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار: اعمال عوارض صادراتی پلکانی مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور و برای وزارتین اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت لازم الاتباع می باشد.

عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق: بر اساس اطلاعاتی که داریم از پول‌های بلوکه شده در کره جنوبی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد به صندوق توسعه ملی تعلق دارد و ۱۴ درصد آن نیز برای شرکت نفت است.

قیمت فولاد در بالاترین سطح تاریخ بوده و شرکت نیپون استیل بزرگترین تولیدکننده فولاد ژاپن، بطور متوسط هر تن فولاد را ۱۰۳۲ دلار میفروشد.

بانک جهانی که در سال گذشته رشد اقتصادی ۲.۴ درصدی برای ایران در سال ۲۰۲۲ پیش‌بینی کرده بود، برآورد خود را به ۳.۷ درصد ارتقا داد.

شهردار تهران: به هیچ عنوان تراکم فروشی در شهر نداریم و به منظور افزایش خدمات به شهروندان، شهرداری از ماه آینده سه شیفته خواهد شد.

سخنگوی دولت خبر داد: صدور روادید متقاضیان سفر به ایران در جریان جام جهانی ۲۰۲۲ رایگان شد.

مدیر نظارت بر بورس‌ها: افزایش دامنه نوسان در تابلوی بازار اول بورس و فرابورس از دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۱ اجرا خواهد شد.

بانک مرکزی اضافه برداشت بدون وثیقه از منابع عمومی را ممنوع کرد.

قیمت انواع برنج پرمصرف و مرغوب ایرانی در بسیاری از خرده‌فروشی‌های سطح شهر تهران از ۱۰۰ هزار تومان گذشت.

سخنگوی ایران‌خودرو: به دو شرط افزایش عرضه ۷۵۰ هزار دستگاه در سال و حذف قیمت دستوری یا همان اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه، از شهریور سال ۱۴۰۱ قرعه‌کشی ایران‌خودرو حذف می‌شود.

رئیسی: چهار سال تورم ۴۰ درصد عامل اصلی گرانی‌هاست.

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری حساب پس‌انداز مسکن جوانان از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت. سقف تسهیلات هم دو برابر شد و به ۲، ۱.۷ و ۱.۴ میلیارد تومان به ترتیب در تهران، مراکز استان‌ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری، برای حساب‌های افتتاحی سال ۱۴۰۱ افزایش یافت.

اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتی از دیدار خود با اعضای نمایندگی دائم ایران در وین بر سر احیای برجام خبر داد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: بیشتر تحریم‌هایی که علیه ایران وضع کرده‌ایم علیه سپاه است و متعهدیم که با هر ابزار لازم، با فعالیت‌های سپاه مقابله کنیم.

به دنبال اظهارنظر اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اقدام ایران در انتقال تجهیزات لازم برای ساخت قطعات سانتریفیوژ از تأسیسات کرج به نطنز، این نهاد بین‌المللی از نصب دوربین‌های نظارتی خود در نطنز خبر داد.

فرآیند تولید قطعات سانتریفیوژ در سایت نظنز، با انتقال و نصب تجهیزات در محل جدید و پس از خارج شدن ماشین‌آلات از مهر و موم آژانس آغاز شد. فعالیت‌های نظارتی آژانس در محل جدید تغییری نخواهد کرد و بر اساس روال جاری، تصاویر دوربین‌های نظارتی به این نهاد تحویل نمی‌شود.

مرندی، مشاور تیم مذاکره کننده ایران: آمریکایی‌ها در اواخر مذاکرات وین ناگهان رفتار و جهت‌گیری‌شان را تغییر دادند و فعلا مذاکرات متوقف شده است. فشارهای داخلی مخالفان جو بایدن و طرفداران اسرائیل باعث شد آهنگ پیشرفتی که به ویژه در آخر مذاکرات دیدیم، متوقف شود.

ترامپ: توافق بایدن با ایران می‌تواند به مفهوم نابودی اسرائیل باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *