اردبیل – ایرنا – مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت با ارائه تسهیلات اشتغال پایدار و فراگیر مهاجرت معکوس در روستاها را شتاب داده است.

به گزارش ایرنا ، رامین اسدی روز پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال اردبیل با بیان اینکه بر اساس آمار رسمی ۳۰ درصد جمعیت کشور در روستاها سکونت داشته و ۷۰ درصد جمعیت نیز شهرنشین هستند، افزود: اجرای برنامه اشتغال روستایی و دقت در اجرای آن به ما کمک می‌کند تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

او اظهار داشت: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی از دی ماه سال ۱۳۹۶ در کشور شروع و تاکنون زمینه اشتغال ۲۵۲ هزار نفر فراهم شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وام‌های پرداختی برای اشتغال روستایی باید در محل‌های مورد نظر هزینه شود، افزود: اگر انحرافی در مسیر هزینه کرد وام‌های اشتغال روستایی ایجاد شود بر اساس شیوه‌نامه‌های پیش‌بینی شده باید به سیستم بانکی عودت داده تا این پول در جای درست خود هزینه شود.

اسدی گفت: بازرسی و نظارت میدانی بطور مرتب از طرح‌های اشتغال روستایی به وسیله گروه‌های نظارتی صورت می‌گیرد زیرا هزینه کرد صحیح تسهیلات و ایجاد اشتغال روستایی برای دولت بسیار مهم بوده و با حساسیت بالا کنترل و نظارت قوی در حال انجام است.

مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه منابع اشتغال روستایی در نقاط مختلف کشور و با اولویت رسته‌های اشتغالزا تقسیم شده ، افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، افزایش ماندگاری در مناطق روستایی و مهاجرت معکوس از شهر به روستا از جمله مزیت‌های مهم اجرای این طرح است.

وی آموزش روستاییان و توانمندسازی آنها در موضوع‌های مختلف تولید، بسته‌بندی و فروش و صادرات محصولات تولیدی را از نکات مهم در موفقیت طرح‌ها برشمرد و گفت: زنجیره تولید تا فروش باید با روش علمی و دانش فنی و بر مبنای تجارب و مدل‌های موفق صورت گیرد.

اسدی با بیان اینکه روستاها قطب اشتغال هستند، تشریح کرد: اگر مردم را به سمت اقتصاد روستاها و کشاورزی سوق دهیم قطعا وضعیت درآمدی آنها افزایش خواهد یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *