مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی گفت: برای واگذاری سه شرکت بیمه البرز، شرکت پالایش نفت شیراز و شرکت پالایش نفت لاوان مشتری پیدا نکردیم.

سید جعفر سبحانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، در خصوص روند واگذاری سهم دولت در شرکت‌های بزرگ، اظهار داشت: قرار بود تا روز سه شنبه ۲۵ تیر ماه سهم دولت سه شرکت بیمه البرز، شرکت پالایش نفت شیراز و شرکت پالایش نفت لاوان عرضه شوند.

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: با این حال هیچیک از این شرکت‌ها، مشتری نداشتند از این رو روند واگذاری نیمه کاره ماند.

وی ادامه داد: برای تصمیم گیری جدید در خصوص نحوه واگذاری، مجدد باید هیأت واگذاری جلسه‌ای تشکیل دهد تا سیاست گذاری ها در این رابطه مشخص شود.

از ایدرو خواستیم سند ایران خودرو و سایپا را فک وثیقه کند

سبحانی همچنین در رابطه با واگذاری سهام دولت در دو شرکت ایران خودرو و سایپا و اینکه اسناد این دو شرکت در وثیقه است، گفت: برای واگذاری باید سند به صورت کامل در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار گیرد اما با توجه به اینکه سند این دو شرکت در وثیقه است، در مرحله اول باید این اسناد فک وثیقه شوند.

وی در مورد اینکه اسناد این دو شرکت در وثیقه چه کسی یا کجاست، توضیح داد: ما از اینکه سند در وثیقه چه کسی و یا به چه میزانی است اطلاع نداریم و خود سازمان ایدرو باید در این رابطه توضیح دهد.

سبحانی گفت: با توجه به تکلیف قانونی به جهت واگذاری سهام دولت در این دو شرکت، از ایدرو درخواست کردیم که سند ایران خودرو و سایپا را فک وثیقه کند.

به گزارش مهر، هیأت واگذاری در جلسه چهارم خرداد ماه دستور واگذاری سهام باقی مانده دولت در ۱۸ شرکت و بنگاه بزرگ بورسی را صادر کرد که تنها دو شرکت در گروه یک قرار دارد و ۱۶ شرکت در گروه دوم واگذاری‌ها هستند.

بر اساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی دولت ملزم به واگذاری شرکت‌های گروه یک است ولی می‌تواند ۲۰ درصد سهام کنترلی شرکت‌های گروه دوم را نگهدارد، ولی بنا به تصمیم هیأت واگذاری مقرر شد باقی مانده سهام دولت در شرکت‌های گروه دوم که تا ۲۰ درصد است نیز به بخش خصوصی واگذار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *