به گزارش ایرنا از سازمان امور مالیاتی کشور، پیش نویس موافقت‏نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا به‏ منظور حذف مالیات مضاعف در مورد مالیات‏های بر درآمد و جلوگیری از فرار مالیاتی پس از برگزاری جلسات کارشناسی مفصل بین دو کشور در «دارالسلام» پایتخت تانزانیا نهایی شد و به امضای مقدماتی حسین عبداللهی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی جمهوری اسلامی ایران و ویلیام ام. موجا، کمیسیونر عامل اداره تحلیل سیاست‏های وزارت دارایی تانزانیا رسید.

حسین عبدالهی، مدیرکل دفتر حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص گفت: دور سوم مذاکرات از تاریخ ۲۵ تا ۲۸ دی ماه سال جاری برمبنای پیش نویس جدید و به روزرسانی شده برگزار شد و در کلیه موارد توافق دوجانبه حاصل شد و متن پیش‌نویس موافقتنامه به پاراف رؤسای دو هیأت رسید.

عبدالهی خاطرنشان کرد: این موافقت‏نامه، اهداف گوناگونی از قبیل حذف مالیات مضاعف در دو کشور، جذب سرمایه‌ گذاری مستقیم، توسعه بیشتر روابط اقتصادی و گسترش همکاری‏های مالیاتی فیمابین، تبادل اطلاعات برای ارتقای شفافیت در رفتارهای مالیاتی طرفین، مساعدت در وصول مالیات، ارائه تسهیلات مالیاتی برای فعالان اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات‏های بر درآمد بین دو کشور را مدنظر دارد.

وی افزود: مراحل امضای نهایی و تصویب این موافقت‌نامه در مجالس قانونگذاری دو کشور در آینده نزدیک انجام خواهد شد. در مراسم امضای مقدماتی سند مزبور، علاوه بر هیأت‌های مذاکره‌ کننده سازمانهای مالیاتی ایران و تانزانیا، حسین الوندی بهینه سفیر جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، نیز حضور داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *