قیمت گندم و ذرت با رسیدن نخستین محموله غلات اوکراین به بازار جهانی کاهش یافت.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، انتشار اخبار مربوط به رسیدن نخستین محموله غلات اوکراین به بازار جهانی و انتظار کاهش محدودیت‌های موجود بر صادرات محصولات کشاورزی روسیه باعث شد تا شاهد افت قیمت محصولات کشاورزی به خصوص گندم و ذرت باشیم.

بر همین اساس قیمت گندم ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۷.۶۴ دلار در هر بوشل رسید. قیمت ذرت هم ۱.۱ درصد پایین آمد و ۶.۰۳ دلار در هر بوشل دست به دست می‌شود. قیمت دانه سویا هم ۰.۰۹ درصد افت کرده و هم‌اکنون ۱۴.۰۷ دلار در هر بوشل خرید و فروش می‌شود.

از زمانی که گندم در ماه مارس و به خاطر درگیری نظامی روسیه با اوکراین قیمت ۱۴.۲۵ دلار به ازای هر بوشل را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دید، شاهد نصف شدن قیمت این محصول کشاورزی اساسی بوده‌ایم.

از زمان امضای توافق بین مسکو و کی‌یف با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل برای صادرات محصولات کشاورزی شاهد افت قیمت گندم و غلات در بازار هستیم. روسیه و اوکراین بزرگ‌ترین تامین‌کنندگان غلات در جهان هستند و حدود یک سوم نیاز جهان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تامین می‌کنند.

تاکنون ۱۰ محموله غلات بنادر اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مقصد بازارهای جهانی ترک کرده‌اند. نخستین محموله غلات اوکراین هم در روز ۵ آگوست و با ۲۶ هزار تن ذرت ساحل اودسا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مقصد لبنان ترک کرده بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *