به گزارش عصام هلالی خبرنگار سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از دمشق ؛ برآیند برگزاری نمایشگاه اختصاصی ایران درسوریه بسیار عالی ارزیابی شده است.

کیان معتمدی کیا عضو کمیته برگزارکننده این نمایشگاه با اشاره به اینکه سه وزیر سوریه از گروه اقتصادی دولت سوریه از نمایشگاه بازدید کردند و کالا‌های عرضه شده هم برای آن‌ها جذابیت داشت، گفت، نمایندگان شرکت‌های ایران در مذاکره با همتایان سوری خود به توافقات خوبی رسیدند که تصویر روشنی برای همکاری‌های اقتصادی دو جانبه ترسیم می‌کند.
البته در عرصه تجارت هیچ تاجری اسرار کارش را با شما در میان نمی‌گذارد.
فراس رجوح تاجر سوری که درحال بازدید از شرکت‌های دانش بنیان بود به خبرنگار ما گفت، در پنچ قرارداد با شرکت‌های ایرانی به توافق رسیدیم، اما محتوای آن را در زمان امضا اعلام خواهیم کرد و شما را دعوت می‌کنیم.
مهندس فرشاد طهماسبی شرکت صنایع کشاورزی پلی دشت که در زمینه شبکه انتقال آن و سیستم‌های نوین آبیاری فعالیت دارد، می‌گوید، نجش بازار و آشنایی با شرکای سوریه هدف حضور در دمشق بود، تا در مرحله آینده بتوانیم محصولاتمان را به سوریه صادر کنیم.
برپایه این گزارش، این نمایشگاه در ارایه توانمندی‌های صاحبان صنایع کشورمان در زمینه‌های مختلف موفق بوده است.
مهدی سبحانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در این خصوص می‌گوید، سوریه در آستانه در مرحله بازسازی و نوسازی صدمات وارده ناشی از جنگ ۱۰ ساله با تروریست‌ها قراردارد و لازم بود که توانمندی‌ها ایران را به لحاظ فنی و سرمایه گذاری و پشتوانه مالی مورد نیاز را در شرایط مناسب عرضه کنیم.
حسان قطنا وزیر کشاورزی سوریه هم پس از بازدید از شرکت‌های حوزه کشاورزی در این نمایشگاه تصریح کرد، “توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی و تولیداتی که در این نمایشگاه عرضه شد، هسته اصلی یک همکاری گسترده میان دو کشور را تشکیل می‌دهد، ما هم تلاش می‌کنیم موانع را برداریم، و همچنان که در میدان در کنار یکدیگر بودیم، در اقتصاد هم شریک خواهیم بود. “

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *