به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، در راستای ماموریت‌های ابلاغی وزیر امور اقتصادی و دارایی و رویکرد مدیریت جدید شرکت مادر تخصصی سرمایه‌گذاری‌های خارجی ایران (ایفیک) در سال جاری، هیات مدیره این مجموعه ظرف مدت پنج ماه دو مجمع معوق سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را در خردادماه ۱۴۰۲ برگزار کرد که این امر منجر به احصاء زیان‌های انباشته این شرکت در سنوات گذشته و ایجاد بستری در جهت شفاف سازی و پیشبرد اهداف مجموعه در مسیر رشد و بهره وری شد.

بر اساس صورت مالی نهایی ۱۳۹۹ ، این شرکت در دولت گذشته بیش از سه میلیارد تومان زبان داشته است و تحویل این شرکت در چنین شرایطی به دولت جدید، عزم و تدبیر جدی را برای اصلاح امور و خروج شرکت از زیان می‌طلبید .

همچنین، با حمایت وزیر اقتصاد و با تلاش و همکاری سازمان حسابرسی (حسابرس و بازرس قانونی شرکت) و با وجود آنکه تنها پنج ماه از زمان برگزاری مجامع عمومی معوق سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ سپری شده است، حسابرسی ۱۴۰۱ این شرکت نیز نهایی شده و جلسه مجمع عمومی ۱۴۰۱ طی هفته آتی با وزیر اقتصاد و رئیس مجمع عمومی برگزار می‌شود. در دولت سیزدهم، وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویکردی موثر مصمم به ارتقاء شفافیت و بهبود عملکرد شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به خود است .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *