ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان از تصویب ۱۴ برنامه مشخص شده برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ در استان خبرداد.

صادق خلیلیان در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری که امروز، یکم خردادماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: این کارگروه برای استان بسیار مهم است زیرا یکی از معضلات خوزستان نرخ بیکاری بالا با وجود ظرفیت‌های مختلف است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ‌باتوجه به شعار سال مبنی بر تولید بر پایه دانش و اشتغالزایی، کارگروهی تعریف و ۱۴ برنامه مشخص و تصویب شد تا بتوانیم براساس این برنامه ها نسبت به اشتغالزایی در خوزستان اقدام کنیم.

استاندار خوزستان گفت: طبق برنامه دولت و برای ایجاد ۶۰ هزار شغل در سال ۱۴۰۱، کارگروه‌ها گزارش‌های خود را ارائه دادند و تقسیم کار بین دستگاه‌ها انجام و مشخص شد که هر کدام از دستگاه ها چه سهمی در اشتغال دارند.

خلیلیان با بیان اینکه با اجرای این برنامه‌ها و اشتغال می‌توان تحولی در وضعیت اشتغال و تولید ایجاد کنیم، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های اشتغال خود را ظرف یک ماه آینده آماده و آن را ارائه کنند.

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر همکاری بخش خصوصی در برنامه اشتغال استان، عنوان کرد: ظرفیت‌های استان در این برنامه‌ها دیده شود تا بتوانیم براساس این ظرفیت ها نسبت به حل مشکل اشتغال در خوزستان اقدام کنیم.

وی بیان کرد: برطرف کردن مشکلات واحدهای مشکل دار از دیگر ظرفیت‌هایی است که می‌توان برای ایجاد اشتغال در استان استفاده کرد.

خلیلیان در پایان گفت: توسعه نخیلات، شیلات و صنایع مرتبط با صنعت فرآوری محصولات کشاورزی نیز از دیگر ظرفیت های خوزستان برای حل مساله اشتغال است که باید در دستور کار قرار گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *