به گزارش صدای بورس،نادر خسروی قوجه در رابطه با مزیت کاهش زمان سود تقسیمی مجامع از هشت به چهار ماه، اظهار کرد: کاهش زمان واریز سود تقسیمی مجامع موجب افزایش شفافیت، ارتقا توان رقابتی شرکت‌ها و بهره‌مندی سهامداران از مبالغ تقسیم شده در زمان معین می‌شود.

وی افزود: تا پیش از تصویب کاهش زمان واریز سود تقسیمی مجامع و دستورالعمل واریز سودهای رسوبی به دفعات زمانی پیش آمده بود که شرکت‌ها سود سهامداران را به بهانه‌های متعدد واریز نکردند.

الزام سازمان بورس برای واریز سود تقسیمی مجامع

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار باید تمام شرکت‌ها را ملزم کند تا سود سنواتی خود را واریز کنند، حتی اگر شرکت با مشکل نقدینگی مواجه است می‌بایست مبالغ حاصل از تقسیم را در راستای افزایش سرمایه بهره گیرد تا به تعداد سهام سهامدار افزوده شود.

خسروی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار باید نظارت خود را نسبت بر عملکرد شرکت‌ها افزایش دهد، زیرا شرکتی که سود خود را در زمان معین پرداخت نمی‌کند در ساختار مالی با مشکل مواجه است.

تزریق منابع به بازار سهام با افزایش شفافیت

وی بیان کرد: هرچه عملکرد شرکت‌های بورسی از شفافیت بالاتری برخوردار باشد منابع بیشتری جذب بازار سرمایه خواهد شد.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم در پایان، صرفه‌جویی در زمان سهامداران و ناشران، شفافیت واریزی شرکت‌ها، دریافت به موقع وجه وارتقا کیفیت سود را از جمله مزیت‌های واریز سود سهامداران از طریق سامانه سجام، برشمرد و گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار باید با هدف جلب نظر سهامداران و ترغیب آن‌ها به منظور سرمایه‌گذاری در بازار سهام چنین اقداماتی را توسعه دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *