مهدی صفوی روز یکشنبه در حاشیه جلسه کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال، ۹ میلیون و ۹۶۹ هزار تن کالا به ارزش سه میلیارد و ۷۸۷ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تا کنون تعداد ۱۵۴ فقره کارت فعالیت بازرگانی صادر و همچنین تعداد ۲۹۳ فقره کارت بازرگانی بمنظور استمرار فعالیت های تجاری در استان تمدید شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تصریح کرد: جلسات کارگروه توسعه صادرات استان بوشهر با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای پیگیری و اجرای برنامه‌های متعدد حوزه تجارت خارجی و همچنین رسیدگی ویژه به مشکلات فعالین حوزه بازرگانی تشکیل می شود.

صفوی ادامه داد: در همین راستا اقدامات مختلفی نظیر برنامه‌ریزی برای اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای مختلف جهت تقویت و توسعه رونق اقتصادی استان، برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی در راستای معرفی توانمندهای تولیدات صادراتی و توسعه بازارهای هدف، میزبانی برگزاری میز ملی خرما و آبزیان در استان با حضور استان‌های کشور و همچنین سایر موارد در حوزه بازرگانی از سوی اداره کل صمت استان انجام شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *