عبدالله گیتی‌منش، روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر حدود ۶۷ درصد از مردم اصفهان از کارت شخصی سوخت خود برای برداشت بنزین استفاده می‌کنند.

وی در باره سقف برداشت از کارت سوخت توضیح داد: در زمان حاضر سقف برداشت از کارت‌های آزاد در جایگاه‌های سوخت کلانشهر اصفهان ۴۰ لیتر و در شهرهای دیگر ۳۰ لیتر است.

گیتی منش ادامه داد: در کارت‌های شخصی سوخت نیز پیش از این امکان برداشت سه بار بنزین ۶۰ لیتری در روز وجود داشت اما اکنون می‌توان تنها ۲ بار بنزین ۶۰ لیتری و با بازه زمانی هشت ساعت برداشت کرد.

وی تصریح کرد: این سقف برداشت‌ها، ابزارهایی برای جلوگیری از سوء‌استفاده از کارت‌های شخصی برای خارج کردن پیاپی سوخت از جایگاه‌هاست.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان همچنین گفت: میانگین مصرف روزانه بنزین در استان از ابتدای سال تاکنون به هفت میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش یافته است.

میانگین مصرف روزانه بنزین در سال گذشته در استان اصفهان، هفت میلیون و یکصد هزار لیتر بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷.۶ درصد افزایش داشت.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که میانگین مصرف روزانه بنزین در استان در شهریور امسال با توجه به سفرهای تابستانی و همچنین اربعین، افزایش یابد و به بالای هشت میلیون و یکصد هزار لیتر برسد.

گیتی منش خاطرنشان کرد: تیر امسال نیز میانگین مصرف روزانه بنزین در اصفهان به هشت میلیون لیتر رسید اما آنچه مجموع میانگین پنج ماه نخست سال را تعدیل کرد، میزان مصرف متعارف‌تر در سه ماه نخست امسال بود.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان تصریح کرد: با توجه به میزان مصرف بنزین و پیش بینی افزایش آن در شهریور، تمهیدات لازم برای تامین سهمیه سوخت از طریق مدیریت تامین و توزیع این شرکت انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با انجمن صنفی جایگاه داران استان اضافه کرد: در این نشست با تبیین شرایط موجود در باره مصرف سوخت بر لزوم همکاری انجمن مذکور در مدیریت مصرف بنزین و عبور از اوج مصرف تابستانی آن تاکید شد.

گیتی منش با اشاره به نقش جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: اصفهان از نظر تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت، رُتبه نخست کشور را دارد.

وی همچنین از فعال شدن گروه‌هایی برای نظارت بر فعالیت جایگاه‌های عرضه سوخت در اصفهان خبر داد و گفت: این گروه‌ها با مراجعه به جایگاه های سطح شهرها، آنها را بطور مستمر کنترل و با تخلف‌های احتمالی برخورد می‌کنند.

وی افزود: از جمله موارد نظارت این گروه‌ها این است که اگر جایگاهی هنوز سوخت دارد به فعالیتش ادامه دهد و اگر هم کارت سوخت آزاد در اختیار دارد که هنوز سهمیه آن باقی‌ است آن را در اختیار مردم قرار دهد.

گیتی منش گفت: در برخی از موارد در ساعت‌های پایانی شب، بنزین در ظروف به فروش می رسد که پنج مورد در این زمینه شناسایی شد.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان خاطرنشان کرد: در ۲ هفته اخیر تلاش شد تا با مدیریت مناسب از ایجاد ازدحام در جایگاه‌های استان بویژه در کلانشهر اصفهان جلوگیری شود.

به گفته مسوولان شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، میزان مصرف بنزین در کشور حدود ۱۱۰ میلیون لیتر در روز است.

استان اصفهان از حدود ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز و ۱۶۴ جایگاه “سی ان جی” برخوردار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *