به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سید احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از اطلس سرمایه‌گذاری کشور گفت: اطلس سرمایه‌گذاری مربوط به قبل از دولت کنونی است؛ اما از سازمان سرمایه‌گذاری خواستیم که به سرعت کارها انجام و به پایان برسد.

وی افزود: این اطلس از دو جهت اهمیت دارد نخست اینکه به سرمایه‌گذاران خدمت کلیدی ارایه می‌دهد و در موفقیت سرمایه‌گذاری تاثیر بسزایی دارد و در واقع موقعیت مکانی مناسب را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند.

وزیر اقتصاد گفت: اگر نرخ رشد اقتصادی در ۹۰ وضعیت نامناسبی داشت و از سال ۱۴۰۰ وضعیت بهبود یافته و تداوم آن این است که سرمایه‌گذاران را تشویق و جهت‌دهی کند.

خاندوزی بیان کرد: اطلس به سیاست‌گذاران نیز کمک می‌کند که از جزییات لایه‌های اطلاعات مکانی مربوط به سرمایه‌گذاری آگاه شود و بداند نیاز به چه قوانینی و اصلاحاتی دارد و اقدامات لازم برای تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری انجام دهد.

وی گفت: اطلس سرمایه‌گذاری کمک می‌کند تا ببینیم قواره درستی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد و اگر در دوره‌های قبل نیز تحلیل‌های درستی از وضعیت سرمایه‌گذاری وجود داشت بسیاری از منابع هدر نمی‌رفت.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: یکی از مصوباتی که در برنامه هفته وجود دارد مجوزهای سرمایه‌گذاری است و با فراگیر شدن آن فرایندها و بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری را تقویت کند.

خاندوزی گفت: تداخلات دستگاه‌های اداری و دیوان سالاری مشکل اصلی سرمایه‌گذاران است و در سفر استانی به هرمزگان نیز شاهد بودیم که با وجود پتانسیل‌های لازم برای سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران اعلام می‌کردند تعارض منافع و دیوان سالاری مانع سرمایه‌گذاری است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *