کیان آنلاین_ اکو ایران نوشت: بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه ۲۷ آذر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن ۴ هزار و ۵۳ واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۳۷ واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش ۷۸۵ واحدی داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت مپنا (رمپنا)، شرکت مخابرات ایران (اخابر) و شرکت فنرسازی خاور (خفنر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت محصولات کاغذی لطیف (لطیف)، شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا) و شرکت رایان هم افزا (رافزا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نماد‌های قشکر (شرکت شکر شاهرود)، سفار (شرکت سیمان فارس) و ددام (شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا (کتوکا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

در معاملات شنبه، ۷۰ نماد صف خرید داشتند و ۴۱ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری قبل به ۲۱۷ میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۲۳ درصدی به ۲۱۲ میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

روز شنبه بورس تهران برخلاف انتظارات با رشد تقاضا و افزایش ارزش معاملات سهام مواجه بود. ارزش معاملات خرد سهام با رشد ۲۲ درصدی به ۵ هزار و ۳۸۵ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های فولاد، رمپنا، اخابر و فارس بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل، شپنا، کگل و کچاد مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

پس از افت بازار در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه، در معاملات شنبه بازار جو مثبتی پیدا کرد و تقاضا رشد کرد. به طوری که شاهد ورود پول حقیقی بودیم.

با توجه به رشد تقاضا و افزایش قیمت سهام بخش بزرگی از بازار در سراسر معاملات شنبه، انتظار می‌رود امروز بازار با تقاضای خوبی آغاز شود و شاهد رشد شاخص‌ها دست کم در ابتدای معاملات بازار باشیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *