به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، «الهام شاداب فر» در خصوص تفویض وظایف و اختیارات ویژه به استان‌ها در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در راستای وظایف ذاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی که تاکنون عمده این وظایف به صورت متمرکز در تهران و در محل وزارتخانه انجام می شد، وزیر اقتصاد برای اولین بار طیف وسیعی از اختیارات را به نمایندگان خود یعنی همان مدیران کل اقتصادی و دارایی در استان‌ها واگذار کرد.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: در راستای این تفویض اختیارات در چند مساله مهم برخی رسیدگی ها و اطلاع رسانی ها در استان ها به صورت متمرکز انجام می‌شود که یکی از این موارد مربوط به شکایات مردمی هیات ۲۵۱ مکرر مالیاتی است. این افراد مودیانی هستند که مالیات قطعی برای آنها مشخص شده و در سنوات گذشته باید برای رسیدگی به شکایات از هر جای کشور به تهران مراجعه می‌کردند و اکنون با تفویض این اختیارات به مراکز استان خود مراجعه و مسائل را پیگیر می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین به دستور وزیر، سامانه‌ای برای رسیدگی به شکایات مالیاتی طراحی و اجرا شده که از مراجعه حضوری حتی به خود مراکز استان‌ها نیز می‌کاهد.

شاداب فر اضافه کرد: در حوزه پنجره واحد کسب و کار و مجوزها که روند صدور مجوزها را الکترونیکی می‌کند، تفویض اختیاری به مدیران در استان‌ها انجام و کاربری نیز برای مدیران استانی تعریف شده تا کسانی که از دستگاه‌ها در بحث صدور مجوزها شکایت دارند، به مدیران کل استانی مراجعه کرده و مدیران نیز از این اختیارات ویژه خود برای ورود به این مساله استفاده کنند.در صورتی که هم مساله شکایت صدور مجوز حل نشود، باز هم مدیران استانی از طریق اختیارات خود متخلفان را به مراجع مشخص شده در دادستانی و دادگستری استان‌ها معرفی می‌کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان افزود: در حوزه مولد سازی دارایی های دولت به ما اختیارات کامل برای شناسایی و فروش در استان ها داده شده است. یعنی مدیران استانی به عنوان نماینده وزارت اقتصادی و دارایی در استان‌ها وظیفه شناسایی دارایی‌های دولت را برعهده دارند تا این دارایی ها را برای تکمیل پروژه های عمرانی معرفی کنند.

وی ادامه داد: طی سالیان متمادی، طرح‌های زیرساختی و عمرانی نیمه تمام زیادی در استان ها مانده که به دلیل نبود اعتبار و کمبود منابع بلااستفاده مانده اند و مردم در انتظار بهره برداری از آنها هستند. اکنون به وسیله طرح مولد سازی که ابتکار وزارت اقتصاد بوده و به تایید سران سه قوه نیز رسیده و یک طرح حاکمیتی محسوب می‌شود، این اموال توسط مدیران استانی در هر استان شناسایی و پیگیری می شود و در عین حال باز هم با اختیارات ویژه‌ای که این مدیران دارند نسبت به فروش این اموال و سرمایه گذاری و تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی اقدام می‌کنند.

شاداب فر با ذکر آماری از تلاش‌های اداره کل استان لرستان در حوزه مجوزها و مولد سازی در این استان گفت: از مجموع ۹۷۲ ملک شناسایی شده در سراسر کشور، ۱۵۲ ملک مربوط به استان لرستان بوده که در این استان ما بالاترین میزان دارایی شناسایی شده در کل کشور را داریم. در عین حال، در بحث کسب و کار و صدور مجوزها ما در این استان کمترین تاخیر را در پاسخگویی به شکایات متقاضیان دارا هستیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *