اعضای شورای اسلامی شهر تهران با اکثریت آراء یک فوریت لایحه اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ناشی از کرونا را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و سیزدهم جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی یک فوریت لایحه اصلاح ماده ۱۵ مصوبه بسته محرک در شرایط سخت اقتصادی و بحرانی ناشی از کرونا را در دستور کار خود داشتند که در همین راستا مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در توضیح یک فوریت این لایحه گفت: در بسته محرک حدود ۴ هزار میلیارد تومان برای خط ده مترو تهران پیش بینی شد، اما برای جذب آن مجبور به ارائه اصلاحیه‌ای در این قسمت شدیم که با اولویت خط ده، توسعه شمالی خط سه نیز در نظر گرفته شد و محدودیت این مبلغ تنها برای خط ده برداشته شد چرا که پیمانکاران در دیگر خطوط مترو نیز مطالباتی دارند و به علاوه اینکه بتوانیم هزار میلیارد تومان نیز برای اتوبوسرانی استفاده کنیم چرا که دو مناقصه‌ای که اخیرا برگزار کردیم، ۳۰ درصد آن را نقد اعلام کردیم چرا که شهرداری امکان تامین نقدی را نداشته و بخشی از اوارق مشارکت نیز که باید توسط بانک رفاه تامین می شد، پرداخت نشده است.

در ادامه جلسه مجید فراهانی گفت: سوال من درخصوص نوسازی بخش اتوبوسرانی است که قرار است هزار میلیارد تومان به صورت نقد و غیرنقد پرداخت شود. اصل کار درست است اما منبع تامین آن که از منابع ناشی از پروژهای مشارکتی و سرمایه‌گذاری است محل سوال است. چرا که در تبصره بودجه سال ۱۴۰۰ گفته بودیم شهرداری مجاز است ده درصد از تمامی ردیف‌های تملک دارایی را کسر و به ردیف متمرکز اجرای پروژه‌ها با مشارکت بخش خصوصی ببرد تا ده درصدی که از جاهای دیگر کسر می‌شود به عنوان آورده شهرداری در پروژه‌های مشارکتی لحاظ شود.

وی افزود: در مورد تبصره ۱۹ که مربوط به پروژه‌های مشارکتی بوده است و قرار بود ۱۰ درصد از آن برای پروژه‌های مشارکتی استفاده شود، خلاف عمل می‌کنیم و محل مصرف ده درصد را از جای دیگری تامین می‌کنیم. اگر قرار بود تبصره تغییر کند چرا خود تبصره را تغییر ندادیم؟

هاشمی، ریاست شورای شهر تهران نیز در پاسخ به این سوال گفت: در لایحه نوشته شده است در پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری این اقدام رخ دهد و در ادامه گفتیم از محل تبصره ۱۹ باقی آن تامین شود.

به گزارش ایسنا، نهایتا اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آراء یک فوریت این لایحه را به تصویب رساندند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *