بعضی از تولیدکنندگان بنزین آمریکا که به واردات نفت روسیه متکی بوده اند، در بحبوحه تشدید تنشها در اروپای شرقی، به دنبال یافتن جایگزین هستند.

به گزارش زنهار، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: دستکم دو پالایشگر بزرگ منطقه گلف کاست به دنبال متنوع کردن خرید نفت کوره هستند که می تواند به عنوان خوراک برای تولید بنزین و دیزل استفاده شود. یک معامله گر هم به دنبال خرید نفتا از منابع دیگری به جز روسیه است.

این اقدامات منعکس کننده وسعت نگرانیهای صنعت انرژی آمریکا نسبت به وضعیت در اوکراین و احتمال حمله نظامی روسیه به همسایه خود است. کرملین مکررا و قاطعانه اعلام کرده است قصد حمله نظامی به اوکراین را ندارد. در حالی که آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت جهان و یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت است، همچنان به واردات فرآورده های نفتی وابسته است و روسیه یکی از صادرکنندگان بزرگ به این کشور است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است واشنگتن آماده است با تحریمهای فلج کننده اقتصادی به حمله روسیه پاسخ دهد.

دیوید وچ، اقتصاددان ارشد شرکت تحقیقاتی ورتکسا اعلام کرد هر گونه محدودیت برای جریان نفت روسیه، فشار فوق العاده ای به خریداران تحمیل می کند زیرا روسها می توانند نفت کوره خود را به راحتی به چین یا هند بفرستند. این امر آمریکا را در موقعیت دشواری قرار می دهد زیرا روی قیمتهای بنزین تاثیر می گذارد.

مسائل مربوط به عرضه نفت روسیه در حالی پیش آمده که قیمتهای بنزین در آمریکا به بالاترین رکورد هشت سال اخیر صعود کرده و دولت بایدن را برای کاهش فشار روی مصرف کنندگان در منگنه قرار داده است.
اخبار مرتبط

ژاپن خریدار نفت ایران شد
پاسخ مدیرعامل شرکت پخش به ادعای وجود هوا در بنزین
نفت ۱۲۵ دلاری در راه است
کاخ سفید برای تولیدکنندگان نفت خط و نشان کشید
پول نفت ایران چگونه به کشور برمی‌گردد؟

به گفته منابع آگاه، دو پالایشگر در تگزاس با صادرکنندگان در مکزیک و برزیل تماس گرفته و از آنها درباره موجود بودن بلندمدت و قیمتها سوال کرده اند. برزیل که معمولا نفت کوره به سنگاپور و اروپا صادر می کند، در فوریه یک محموله نفت به منطقه گلف کاست آمریکا فروخت و طبق آمار بلومبرگ، یک کشتی دیگر ماه آینده از راه می رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نفت کوره روسیه معروف به مازوت ۱۰۰ به دلیل ارزانتر بودن آن نسبت به نفت خام، به خوراک مهم برای پالایشگرها تبدیل شده است. تطبیق پذیری نفت کوره روسیه در بازار، آن را نسبت به محصول عرضه شده از سوی مکزیک محبوبتر می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *