سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری تغییر مدیریت اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را از شیوه بنگاه‌داری به مدیریت ثروت و سرمایه، ضروری دانست و گفت: این تغییر شیوه مدیریت در کنار بهبود و ارتقای خدمات به بازنشستگان عزیز باید انجام شود و ما وظیفه داریم آینده‌ای را برای بازنشستگان تعریف کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشند، ثروتی به صندوق تزریق شود و این مهم را دست‌یافتنی کند.

به گزارش ایسنا، با حضور دکتر اسماعیل زارعی کوشا، مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نشست معارفه «محمد اسکندی»، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری و تکریم اکبر افتخاری، مدیرعامل سابق این صندوق برگزار شد.

اسماعیل زارعی کوشا در این نشست که امروز – دوشنبه ۲۹ شهریور۱۴۰۰- برگزار شد، اظهار کرد: در این مدت، خدمات خوب و کارهای مهمی در سطح صندوق و مجموعه‌های اقتصادی تابعه انجام شده که باید این روند ادامه یابد.

زارعی کوشا، همچنین «محمد اسکندری» را چهره‌ای جوان، علمی و شناخته شده توصیف و ابراز امیدواری کرد؛ با حضور وی که شناخت خوبی از صندوق بازنشستگی کشوری، هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه آن دارد، تحول ایجاد شده با قدرت بیشتری ادامه یابد.

وی، حضور اسکندری در سمت سرپرستی صندوق بازنشستگی کشوری را برای مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار مغتنم خواند و تصریح کرد: مسیر خدمت به مردم، به ویژه بازنشستگان طولانی است که نیازمند همراهی همه مدیران و کارکنان است تا به اهداف اصلی و ارتقای خدمت به ذینفعان به خصوص بازنشستگان عزیز دست یابیم.

تلاش ما در صندوق ایجاد فضای آرامش خواهد بود

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در این نشست، محمد اسکندری، سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری، نظریه مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری را تحول در حوزه فناوری اطلاعات، کوتاه شدن مسیر دسترسی به اطلاعات و شفافیت عنوان کرد و گفت: این نظریه در دوره‌های مختلف مدیریتی مطرح شده و خوشبختانه در دوره گذشته کارهای خوبی در این حوزه‌ها انجام شده که باید ادامه یابد.

وی با بیان این که «شیوه ما استفاده از مدیریت حرفه ای است و در دوران کاری هیچ‌گاه ذره‌ای از آن کوتاه نیامده ام»، افزود: فلسفه وجودی حضور همه ما به عنوان مدیر و کارمند در صندوق بازنشستگی کشوری، خدمت به عزیزان بازنشسته است.

اسکندری ادامه داد: لازم است به رویکردهای غیرحرفه‌ای و غیرعلمی در این حوزه کمتر توجه شود چراکه چنین رویکردهایی ما را دچار حاشیه می کنند، قطعا شفافیت از مسیر آرامش و دوری از هیاهو می گذرد و تلاش ما در صندوق، ایجاد فضای آرامش خواهد بود.

وی آینده صندوق بازنشستگی کشوری را بسیار مهم و اولویت برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید آینده صندوق بازنشستگی براساس منابع و مصارف تعریف شود؛ درحال حاضر صندوق، به عنوان یکی از چند بحران کشور شناخته می شود، ما باید اتکای صندوق به بودجه عمومی را کاهش دهیم.

سرپرست جدید صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: باید در این صندوق، بودجه قابل اتکا شکل بگیرد تا تکافوی نیازها و مصارف را بدهد.

اسکندری، برنامه خود را بلندمدت و تبیین آینده مطلوب برای صندوق و ذینفعان آن خواند و افزود: باید شیوه ارزیابی عملکرد در سطح صندوق و مجموعه‌های اقتصادی علمی بوده و مورد قبول ذینفعان صندوق باشد.

وی تغییر مدیریت اقتصادی صندوق بازنشستگی کشوری را از شیوه بنگاه‌داری به مدیریت ثروت و سرمایه، ضروری دانست و گفت: این تغییر شیوه مدیریت در کنار بهبود و ارتقای خدمات به بازنشستگان عزیز باید انجام شود و ما وظیفه داریم آینده‌ای را برای بازنشستگان تعریف کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشند، ثروتی به صندوق تزریق شود و این مهم را دست‌یافتنی کند.

سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری، اجرای نظام جامع تامین اجتماعی را مهم عنوان کرد و افزود: با اجرای نظام جامع تامین اجتماعی، جایگاه صندوق بازنشستگی و خدمات به بازنشستگان عزیز ارتقا خواهد یافت.

صندوق بازنشستگی، سازمانی پیشرو در حوزه شفافیت و ارائه خدمات الکترونیک است

اکبر افتخاری، مدیرعامل پیشین صندوق بازنشستگی کشوری نیز در این نشست گفت: در این ۲۰ماه تلاش کردیم در حد توان و بضاعت خود، خدمات و فعالیت‌هایی را تعریف و اجرا کنیم که حاصل یک کار تیمی و شبانه روزی بوده است؛ خدماتی که معادل ۱۰سال کار در صندوق بازنشستگی بود.

افتخاری اظهار کرد: زمانی‌که مدیریت صندوق را تحویل گرفتم، شرایط خوبی نداشت؛ صورت‌های مالی شرکت‌ها و هلدینگ‌ها از سال ۹۵ باز بود و حسابرسی نشده بود، پرتفوی بورسی مشخص نبود و مطالبات زیاد و فشرده‌ای وجود داشت.

وی ادامه داد: امروز صورت‌های مالی تمام شرکت‌ها و هلدینگ‌های صندوق تا سال ۹۹ حسابرسی شده است، سایت شفافیت صندوق حاوی تمامی اطلاعات مهم مربوط به شرکت‌هاست و سودآوری مجموعه اقتصادی صندوق از ۳۵۰۰ میلیارد تومان به بیش از ۱۵هزار میلیارد تومان رسیده است.

در پایان این نشست که سید مرتضی موتورچی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر امور حقوقی ، معاونین، مدیران ستادی و مدیران عامل هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری حضور داشتند، حکم «محمد اسکندری» به عنوان سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری به وی تقدیم و از خدمات «اکبر افتخاری» قدردانی شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *