تهران- ایرنا- مرکز آمار نرخ اقلام خوراکی مناطق شهری در خردادماه امسال را منتشر کرد و براین اساس روغن نباتی و مایع بیشترین و گوشت گوسفند کمترین افزایش بها را داشتند.

به گزارش ایرنا، براساس گزارش مرکز آمار در گروه نان و غلات اقلام “ماکارونی” با ۵۶.۱ درصد ،” شیرینی خشک ” با ٢٧.۶ درصد و ” رشته آش ” با ٢۵.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام “مرغ ماشینی” با ۳۲.۵ درصد، “گوشت گاو یا گوساله” با ١۶.٠ درصد و “گوشت گوسفند”  با ۷٫۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

“روغن نباتی جامد” با ۲۴۷.۲ درصد و ” روغن مایع ” با ۲۳۳٫۸ درصد و ” پنیر ایرانی پاستوریزه ” با ۵۵٫۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن ثبت کردند.

” خربزه ” با ٣١,١ درصد، ” هلو” با ۲۲٫۷ درصد در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش نرخ و بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با منفی ۲.۴ درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هویج فرنگی ”  با ۲۸.۵ درصد، “بادمجان” با ١٣.٨ درصد و ” سیب زمینی ” با ۱۳٫۵ درصد است.

“سس مایونز” با ٢٧,٧ درصد و “قند” با ۱۸٫۹ درصد در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل است.

روغن رکورددار افزایش قیمت اقلام خوراکی

در جدول زیر متوسط قیمت اقلام خوراکی نیز ذکر شده است.

روغن رکورددار افزایش قیمت اقلام خوراکی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *